اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

امروز همه می‌دانند چرا نباید به آمریکا و اروپا اعتماد کرد

یک فعال دانشجویی گفت: با توجه به مذاکره برجام و توطئه های آمریکا در سال‌های اخیر امروز بر همگان واضح و مبرهن است که نباید به آمریکا و حتی اروپا اعتماد کرد و اگر در مقابل آنان ذره ای کوتاه بیاییم زیاده خواهی‌های آنان تمامی ندارد.

امروز همه می‌دانند چرا نباید به آمریکا و اروپا اعتماد کرد

 شادی خسروی فعال دانشجویی و دبیر واحد روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: دفاع مقدس تبلوری از ایثار، اراده، وحدت و سربلندی ملت غیور، مومن و انقلابی ایران در پاسداشت آب و خاک و کیان سرزمین و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در راه آن مردان مرد روزگار، از دل آتش وخون راهی به ملکوت باز کردند و زمانه و بشریت و انسانیت وامدار غیرت و عزتمندیشان است.

وی با اشاره به سخنان امام راحل درباره جنگ تحمیلی افزود: تحمیل جنگ هشت ساله به ایران، دومین موج اتحاد و حرکت مردمانی را در پی داشت که برای آزاد زیستن، بهای بسیاری پرداخته بودند که رژیم بعثی عراق با چراغ سبز و حمایت اربابان خویش حمله ناجوانمردانه‌ای را علیه ملت ایران آغاز کردند تا به خیال خود نهال نوپای انقلاب را از ریشه بخشکانند، ولی ملت ایران و به ویژه جوانان با نثار خون پاک خویش نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: اگرچه تا دیر زمانی خاک ایران قربانگاه پاک ترین فرزندان این دیار بدل گشت، ولی ایمان و قدرت روح والای آنان، این خاک را به مکانی مقدس تبدیل کرد تا به امروز با گذشت سال ها از پایان جنگ مجاهدانی از تبار شهیدان برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) در قامت مدافعان حرم در جنگ با اندیشه های افراطی و تکفیری، جامه برازنده شهادت را بر تن کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به مذاکره برجام و توطئه های آمریکا در سال‌های اخیر امروزه بر همگان واضح و مبرهن است که نباید به آمریکا و حتی کشورهای اروپایی اعتماد کرد و اگر جمهوری اسلامی در مقابل آنان ذره ای کوتاه بیاید زیاده خواهی های آنان تمامی ندارد.

خسروی یادآور شد: اگرچه امروز شاهد رویکرد تهاجمی و حداکثری علیه ایران و مقاومت در منطقه هستیم و آمریکا از همه عناصر خود برای افزایش این فشار استفاده می کند، اما ایران نشان داده مقاومت و ایستادگی را سرلوحه کار خود قرار داده و کوچک ترین خطا و کارشکنی پاسخ محکم و کوبنده ای در پی خواهد داشت.

وی گفت: باید به این مهم اعتقاد داشت که چنانچه امروز همانند بسیاری از کشورها دچار بحران های نظامی گرفتار نشده‌ایم این دستاورد به برکت ایستادگی دفاع مقدس و خون شهیدان این انقلاب بدست آمده و اگر ما در دیگر حل برخی مسائل دچار ضعف هستیم تنها گره گشای مشکلات کشور نیروهای جوان طرز اول انقلاب تربیت شده تفکر و روحیه انقلابی است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: چهار دهه از اتمام جنگ تحمیلی عراق بر جمهوری اسلامی ایران گذشته است، اما ابعاد بسیاری از این پدیده هشت ساله همچنان نامکشوف باقی مانده، از این رو باید به صورت منسجم، همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید.

وی افزود: دوران دفاع مقدس گنجینه ای از رشادت های رزمندگان اسلام است لذا برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و برای تبیین نقش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده بایستی این فرهنگ با جدیت در برنامه‌ریزی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور مدنظر قرار گیرد.

خسروی تصریح کرد: اگر به گذشته نگاهی بیندازیم و به دنبال دلایل آغاز جنگ باشیم باید به تاریخ نگاهی منطقی تر بیندازیم اینکه چرا جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و چگونه ملتی که تازه انقلاب کرده بود و چیزی جز سلاح ژسه در اختیار نداشت با وضعیت بی ثبات نظامی مقابل 80 کشور ایستاد و پیروز شد؟ بی تردید رهبری، وحدت ملی، مذهب نقش بی بدیلی در این پیروزی داشتند اما از نقش رسانه نباید غافل شد.

وی ادامه داد: اگر درزمان جنگ پای رسانه بلغضد به معنای آن است که راهبرد نظامی یک کشور بهم خورده است همچنین اگر رسانه به شکل صحیح اتفاقات را در زمان جنگ منعکس نکند منافع و امنیت ملی دچار خدشه می‌شود.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: باوجود تمام این حساسیت ها با توجه به محدودیت رسانه‌های آن زمان و کمبود امکانات؛ با هوشیاری رزمندگان اسلام رسانه توانست نقش قدرتمندی را در تاریخ هشت سال دفاع مقدس داشته باشد.

وی اضافه کرد: امروزه اطلاع‌رسانی، اقناع افکار عمومی در حوزه‌های داخلی و خارجی و تقابل با جنگ روانی، در حوزه نرم‌افزاری دفاع مقدس محسوب می‌شود. یکی از مسائل عمده‌‌ دامن‌گیر‌ امروز‌ جنگ نرم دشمن است و نقش رسانه در این میان پررنگ‌تر دیده می‌شود. که بنابر سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی «جنگ ما جنگ تبلیغاتی است» و با گذشت بیش از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی مسائل زیادی اعم از ترورها‌، تحریم‌ها و جنگ اقتصادی از سوی دشمن بر ما تحمیل شده که اهداف انقلاب اسلامی بر پایه صداقت‌، امانتداری با ابزار رسانه به دنیا مخابره می‌شود.

دبیر واحد روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی یادآور شد: در زمان کنونی، اصحاب رسانه رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند که باید از نظام و ارزش‌های آن در جایگاه خطیر خود دفاع کنند. دشمن درصدد تضعیف نظام و کوچک نشان دادن فعالیت‌های بزرگی است که در کشور ما انجام شده که باید رسانه در این دوران مراقب بوده و پس از مقایسه اقدامات انجام شده در طول انقلاب و پس از آن به انعکاس واقعیت‌ها بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول