اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ضرورت ایجاد یک دارالقرآن در پیشوا

امام جمعه پیشوا گفت: فعالیت‌های قرآنی زیادی در شهرستان انجام می‌شود ولی فاقد انسجام است که در این رابطه ایجاد یک دارالقرآن با کمک شورا و شهرداری ضروری است.

ضرورت ایجاد یک دارالقرآن در پیشوا

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حجت‌الاسلام روح‌الله باقری امام جمعه پیشوا پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: حضرت امامزاده جعفر(ع) شناسنامه مهم پیشوا است و باید روزی برای بزرگداشت آن حضرت در ایام دهه کرامت گنجانده شود.

وی افزود: شناسنامه مهم دیگر پیشوا بحث شهید و شهادت بوده که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند و اولین و بارزترین شهید این منطقه نیز امامزاده جعفر(ع) بوده است.

امام جمعه پیشوا گفت: مردم شهرستان پیشوا در جریان شکل‌گیری انقلاب و پس از آن در همه برهه‌ها شهدایی را تقدیم کردند که نشان می‌دهد این مردم با شهادت انس گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام باقری عنوان کرد: برخی مناطق که تاریخچه چندانی ندارند به دنبال هویت‌سازی برای خود هستند اما در پیشوا هویت‌های واقعی و اصیل بسیاری وجود دارد که باید در جهت حفظ و گسترش آنها تلاش کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: وجود مراکز علمی یکی دیگر از هویت های پیشوا بوده و با وجود ۴ دانشگاه و دو حوزه علمیه می‌تواند قطب علمی استان تهران باشد.

امام جمعه پیشوا اظهار کرد: علی‌رغم فعالیت‌های چشمگیر فرهنگی در پیشوا، این شهرستان با مشکل کمبود فضاهای فرهنگی و مذهبی از قبیل فرهنگ‌سرا، خانه فرهنگ، سرای محله، مسجد و سایر اماکن مواجه است که باید با همکاری دستگاه‌های متولی این کمبودها جبران شود.

حجت‌الاسلام باقری گفت: فعالیت‌های قرآنی زیادی در شهرستان انجام می‌شود ولی فاقد انسجام است که در این رابطه ایجاد یک دارالقرآن با کمک شورا و شهرداری ضروری است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول