اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح نمایشگاه کوپن‌های صلح و جنگ در محل باغ‌ موزه نادری

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: به مناسبت روز جهانی صلح، نمایشگاهی از کوپن‌های صلح و جنگ در محل سالن شماره دو موزه نادری مشهد افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه کوپن‌های صلح و جنگ در محل باغ‌ موزه نادری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مرجان اکبری امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: داستان صلح و جنگ از قدیمی‌ترین رخدادهای بشری است و نیاز به صلح و یادآوری جنگ‌های ویرانگر و خانمان‌سوز همواره ما را به این مهم راهنمایی می‌کند که در هر فرصتی، صدای صلح و پایان جنگ را به صدا دربیاوریم و یکی از این صداها، اسناد و کوپن‌های تاریخی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در زمان جنگ، ارزاق عمومی به‌وسیله این کوپن‌ها، جیره‌بندی می‌شدند و کوپن در کشورهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از 50 نوع کوپن از ادوار مختلف به نمایش گذاشته‌ شده و هم‌زمان با روز جهانی صلح 31 شهریور افتتاح و به مدت یک هفته به نمایش عموم گذاشته‌ شده است.

اکبری گفت: نخستین کوپن‌های کاغذی ایران از سال ۱۳۲۱، دفترچه‌های کوپن و جیره‌بندی از دوره‌های پهلوی و انقلاب سهام کارخانه‌ها که به همراه کوپن بوده‌اند از دوره پهلوی اول و دوم، کوپن‌های اقلام ضروری در دوره‌های پهلوی و انقلاب مثل زغال، نفت، بنزین و لبنیات به نمایش گذاشته ‌شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت محدود از ساعت 9 تا 17 از این نمایشگاه در باغ‌موزه آرامگاه نادر واقع در چهارراه شهدای مشهد، بازدید کنند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول