اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قرقیزستان خواهان عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: بیشکک نامزدی خود را برای عضویت غیر دائم شورای امنیت برای سالهای آینده مطرح کرده است.

قرقیزستان خواهان عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک،  «سورانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان در پیامی ویدیویی به هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: من به نمایندگی از جمهوری قرقیزستان به همه شرکت کنندگان  نشست سلام می‌کنم.

هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل در شرایط دشواری برگزار می‌شود چنانچه بیماری همه گیر کووید-۱۹ از زمان تاسیس سازمان ملل متحد به یکی از سخت ترین چالش‌های جهانی تبدیل شده است.

من به همه کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم. برای همه کسانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند آرزوی بهبودی سریع دارم.

این پاندمی تأثیر منفی بر حوزه اجتماعی و اقتصاد کشورهای ما هم داشته است. چه شرکت‌های کوچک چه بزرگ همه آسیب دیدند. قرقیزستان از کشورهای شریک و سازمان‌های بین المللی که در این شرایط دشوار پشتیبانی کردند، بسیار سپاسگزار است.

پیامد ویروس کرونا به بدهی خارجی هم ضربه زده است. من از گروه G20 و موسسات مالی بین‌المللی به خاطر تصمیم تعلیق پرداخت بدهی تشکر می‌کنم.

شرکت کنندگان عزیز

قرقیزستان از اصلاحات دبیرکل سازمان ملل حمایت می‌کند. حفظ اصول جهانی بودن، کارایی و نمایندگی گسترده جغرافیایی کشورهای کوچک مهم است.

قرقیزستان نامزدی خود را برای عضویت غیر دائم شورای امنیت برای سالهای آینده مطرح کرده است. ما همچنین به حمایت از حقوق بشر، حاکمیت قانون و دموکراسی اهمیت زیادی می‌دهیم.
ما از شما می‌خواهیم در انتخابات بعدی شورای حقوق بشر از ما حمایت کنید.

جناب آقای رئیس

جمهوری قرقیزستان به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل متحد در توسعه آن سهیم است. اقدامات جهانی ما در زمینه اکولوژی، توسعه کوه‌ها و حفظ میراث تاریخی مورد حمایت جامعه بین المللی قرار گرفته است. جمهوری قرقیزستان اهمیت ویژه‌ای برای تقویت همکاری سودمند متقابل در آسیای میانه قائل است.

ما مصمم هستیم که روابط خود را با متحدان و شرکای استراتژیک خود بیشتر تقویت کنیم. قرقیزستان نقش اصلی سازمان‌های منطقه‌ای را در حل مسائل اقتصادی - اجتماعی و تأمین امنیت به رسمیت می‌شناسد.

خانم ها و آقایان

امسال ما در حال بررسی آینده سازمان خود، اصول چندجانبه‌گرایی و مقابله با اپیدمی جهانی هستیم. قرقیزستان هم آمادگی مشارکت خود در حل این چالش‌ها  ابراز می‌کند. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول