اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اوج دوباره کرونا در زنجان/ داروخانه‌ها ماسک را باید به قیمت 1300 تومان عرضه کنند

از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 3 هزار و 622 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده 20 نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

اوج دوباره کرونا در زنجان/ داروخانه‌ها ماسک را باید به قیمت 1300 تومان عرضه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کرونا و عوارض سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن دامن بشر امروز را گرفته و این فراگیری زمانی که آمارهای شیوع اوج می‌گیرد آشکارتر شده و روان انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در استان زنجان هم روال به همین گونه است و آسیب‌های روانی ناشی از انتشار آمارها انسان را متاثر می‌کند.

این در حالی است که آمارهای روازنه مبتلایان به کووید 19 طی یک هفته گذشته در نوسان بوده است و در واقع با شیب ملایم در فراز و نشیب است به طوری که آمار ابتلای 16 نفره دیروز به 20 نفر طی 24 ساعت گذشته افزایش یافته است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 3 هزار و 622 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 3 هزار و 93 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند که 15 نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان را شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 11 هزار و 17 نفر نشان می‌دهد.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا 482 نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

در حال حاضر 350 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 20 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

این در حالی است که جلسات مربوط به بررسی موضوع شیوع کرونا و اقدامات انجام شده در این مورد در جلساتی با عنوان ستاد مبارزه با کرونا ه صورت مرتب برگزار می‌شود.

داروخانه‌ها ماسک را باید به قیمت 1300 تومان عرضه کنند

 در آخرین جلسه فتح‌اله حقیقی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، اظهار داشت: در زمان حاضر سلامت مردم در اولویت قرار دارد و در صورت بی‌توجهی به این مهم مشکلات عدیده‌ای به وجود خواهد آمد.

استاندار زنجان گفت: با گذشت هفت ماه از شیوع ویروس کرونا و با وجود پیگیری‌های لازم از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای قطع زنجیره انتقال این ویروس، نتیجه چندان ملموس نیست، هر چند کارها در این زمینه طراحی خوبی دارد اما آنگونه که باید شکل عملیاتی ندارد و بی‌توجهی‌ها به افزایش شمار مبتلایان منتهی می‌شود.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان در شهرستان ایجرود، تاکید کرد: متاسفانه اقدامات در راستای کاهش پیشگیری از کرونا نتیجه بخش نبوده که به فرماندار این شهر اعلام می‌شود در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مغازه‌داران نسبت به پلمب آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: ورود ماسک به زنجان ممنوع است چرا که این استان مازاد تولید این وسیله بهداشتی را دارد و در این خصوص باید با مدیریت بهینه، توزیع ماسک در فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌های فرهنگیان به قیمت هزار تومان و بصورت آسان و ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچ داروخانه‌ای حق فروش ماسک به قیمت بالاتر از یک هزار و ۳۰۰ تومان را ندارد، افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم در قالب انعکاس شکایات و تخلفات احتمالی از طریق کانال‌های ارتباطی می‌تواند بسیار نتیجه بخش باشد.

وی در ارتباط با بازدیدهای انجام گرفته از مدارس برخی شهرهای استان گفت: این موضوع قابل پذیرش نیست که با وجود افزایش تولید ماسک، این اقلام ضروری در ابهر کمتر در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته و این درحالی است که یک سوم تولیدات اقلام بهداشتی استان در این شهر انجام می‌گیرد.

حقیقی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت مناسب، ماسک با قیمت بالا در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته که در این خصوص با اعطای تسهیلات، توزیع اقلام بهداشتی در فروشگاه فرهنگیان با هدف دسترسی راحت تر مدارس و معلمان و خانواده‌ها به این اقلام انجام شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وفاق ملی برای شکست کرونا تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم از کرونا پیشگیری کنیم و تعداد مبتلایان و بستری‌ها در بیمارستان‌ها کاهش یابد باید همانند هشتم محرم با همدلی عمل کنیم.

وی افزود: مدیران و فرمانداران استان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های اعلام شده، در شهرستان‌ها توجه جدی و بیش از گذشته حساسیت‌های لازم را داشته باشند و بصورت عملیاتی وارد میدان شوند.

حقیقی ادامه داد: وظایف و فعالیت‌های لازم در شرایط حاکم بصورت شفاف مشخص شده و عدم ورود مدیران به اجرای کارها مانع پیشبرد برنامه‌های مبارزه با کرونا است هر چند امکان آلودگی فعالان در این میدان نیز وجود دارد، اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توان ایمن بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه تردد شهروندان سایر استان‌های همجوار نیز می‌تواند شرایط کرونایی استان زنجان را وخیم کند، ادامه داد: بر این اساس و برای کنترل بهتر، فرماندار زنجان با فرماندار استان‌های مرزی همچون استان آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های مجاور در این خصوص رایزنی لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه متولیان امر در حوزه کاری خود به ویژه حمل و نقل درون و برون شهری نظارت‌های مستمر کرونایی اعمال کنند، افزود: ارائه آمار صرف کافی نیست و باید در این خصوص اقدامات جدی انجام و ایراد و اشکالات وارده به سرعت رفع شود.

حقیقی بر لزوم بهره‌گیری از همیاران سلامت در حوزه مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: اتاق فکر در شهرستان‌ها تشکیل شده که با ایده‌های خوب می‌توان به عملیاتی شدن بهتر کارها در پیشگیری از کرونا کمک و از طرفی از ظرفیت‌های مغفول مانده نیز استفاد کرد.

 استاندار زنجان با هشدار به سوءاستفاده کنندگان از فضای کرونایی استان تصریح کرد: با افرادی که بخواهند از فضای کنونی سوءاستفاده کرده و ایجاد التهاباتی در بازار از جمله بازار مسکن، معاملات و ساخت و سازهای غیرقانونی انجام دهند، برخورد لازم انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ورود خیرین و تشکل‌های مردم نهاد به حوزه مقابله با کرونا بیش از گذشته استفاده شود و در این میان اطلاع‌رسانی در خصوص این بیماری که اکنون نسبت به گذشته ضعیف شده است، با قوت ادامه یابد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول