اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیمانکاران بومی؛ در اولویت اجرای طرح‌های عمرانی سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اولویت واگذاری و اجرای طرح‌های حوزه عمرانی در استان با پیمانکاران و انبوه‌سازان بومی است.

پیمانکاران بومی؛ در اولویت اجرای طرح‌های عمرانی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری ظهر امروز در جلسه بررسی و رسیدگی به مسائل و موارد پیرامون انجمن انبوه‌سازان استان اظهار کرد: اولویت ما در استان برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، با پیمانکاران و انبوه‌سازان بومی و محلی است؛ چراکه انبوه‌سازان محلی قطعاً به‌واسطه وارد نیامدن خدشه‌ای به اعتبار خود و همچنین شناخت بهتر، در انجام مسؤولیت‌های خود کوتاهی نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جلسات رسیدگی به موارد و مباحث پیرامون انبوه‌سازان استان به‌صورت تعامل دوسویه و به دور از سخنران محور بودن، مستمر برگزار شود، افزود: در این جلسات به‌منظور خروجی مؤثرتر و همچنین بررسی بهتر امور و تسریع در رفع مشکلات این حوزه، از ظرفیت حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این جلسات استفاده شود.

فخری اظهار کرد: در خصوص کمیسیون ماده ۵ نیز آمادگی داریم تا در پهنه‌هایی از شهر که تقاضا برای تراکم ساخت به‌صورت جمعی وجود دارد، به‌منظور جلوگیری از سود دلالی، با استفاده از مشاور طرح نسبت به تسهیل در این خصوص اقدام کنیم.

وی گفت: در خصوص رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۵، به‌صورت مستمر اقدام صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که در شاهرود و دامغان تعداد پرونده‌های کمیسیون ماده ۵ را بررسی و این تعداد را به صفر رساندیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: راه و شهرسازی استان آمادگی دارد تا بر اساس ضوابط و شرایط، در بحث طرح اقدام ملی مسکن در خدمت انبوه‌سازان باشد و نسبت به واگذاری زمین اقدام کند.

فخری با تأکید بر رسیدگی مستمر و تسریع در ابلاغ تصمیم‌های گرفته‌شده در خصوص پرونده‌های کمیسیون ماده ۵، خاطرنشان کرد: انبوه‌سازان و پیمانکاران در صورت ابلاغ به‌موقع تصمیم‌ها در خصوص پرونده‌های مطرح‌شده در کمیسیون ماده ۵ و تعیین تکلیف تقاضاها، می‌توانند به دور از تأثیرپذیری از تورم و نوسانات اقتصادی به علت مشمول زمان شدن نتایج، نسبت به ساخت‌وساز مطلوب‌تر اقدام کنند.

در این جلسه مشکلات انبوه‌سازان در بحث اقدام ملی مسکن، مسائل پیرامون تشخیص صلاحیت انبوه‌سازان و صدور پروانه اشتغال و انبوه‌سازی و مشکلات موجود در بخش تعرفه‌های نظام مهندسی ساختمان موردبررسی قرار گرفت.

همچنین بر تسریع در تصمیم‌گیری در خصوص پرونده‌های مرتبط با تراکم ساخت در کمیسیون ماده ۵ و مراحل و روال صدور پایان کار عملیات عمرانی و ساخت توسط شهرداری‌ها تأکید شد.

تعامل با دستگاه‌های خدمات‌رسان و رفع مشکلات موجود در این حوزه و وجود پتانسیل و ظرفیت مطلوب در بخش خصوصی و انبوه‌سازان و استفاده از این فرصت به‌منظور احداث مسکن و کاهش مشکلات نیز مورد تأکید قرار گرفت و در مورد مسائل انبوه‌سازان مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان بحث و تبادل‌نظر انجام و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول