اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

روحانیت شیعی نقش بارزی در دفاع از هویت ملی دارد

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در طول دوران دفاع مقدس آنچه برای همه دنیا اثبات شد این است که برای اولین بار، نقش دین و روحانیت شیعی به صورت عام و نقش ولایت فقیه به صورت خاص در دفاع از هویت ملی این کشور قاطعانه عمل کرد.

روحانیت شیعی نقش بارزی در دفاع از هویت ملی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار یدالله بوعلی در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس که به میزبانی شورای شهر شیراز، برگزار شد افزود : جمهوراسلامی ایران به عنوان کشور مقتدر در مقابل همه دنیا و استعمار ایستاده است و این چیزی نیست جز حاصل خون شهیدانی که جان خود را نثار کردند که این انقلاب به این جایگاه نائل شود و تمامیت ارضی و اقتدار کشور حفظ شود.

 وی ادامه داد : امروز کشور اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف به اوج آمادگی رسیده است و غرب به این موضوع پی برده است که اگر تعرضی به این کشور داشته باشد پاسخشان پاسخ قاطع و دندان‌شکنی خواهد بود و این برای اولین بار به آنها ثابت  شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: برای اولین بار در تاریخ قلدری آمریکا، یک کشور با اتکا  به تقوا، ایمان و توان داخلی می‌تواند آنها را تهدید و تهدیدشان را عملی کنند که درس عبرتی بود برای همه کسانی که در دنیا  ادعای قدرت می کنند.

 بوعلی بیان کرد : ایران در زمینه‌های مختلف تکنولوژی و دستاوردهای روز دنیا در برابر استکبار برابری و حتی برتری دارد که مهم تر از آن این است که این سلاح و تکنولوژی در اختیار کسانی است که جرأت تهدید و قدرت عملی کردن تهدید‌شان را دارند.

 وی ادامه داد: غرب و استعمار از این موضوع می ترسد که این امکانات در دست کسانی است که اعتقاد و باور به دین دارند و در برابر دفاع از دینشان محکم ایستاده و در مقابل هیچ قدرتی تسلیم نخواهند شد که این از ویژگی های بارز نظام اسلامی است.

فرهنگ دفاع مقدس  گنجینه بسیار عظیم که باید به نسل جوان منتقل شود

در ادامه این مراسم، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد :  فرهنگ دفاع مقدس یک نیاز راهبردی برای تمام افراد جامعه به خصوص نسل جوان و مسئولین است.

ابوالقاسم رضایی ادامه داد :  بزرگترین دستاورد گام نخست انقلاب مسائلی بود که در دفاع مقدس به آن رسیدیم و در گام دوم، آن چیزی که می توانست به ما کمک کند فرهنگ دفاع مقدس است.

وی افزود : امسال در  چهلمین سالگرد دفاع مقدس همه اداره‌ها و نیروهای مسلح از سوم خرداد به تشکیل جلسات پیرامون چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخته و این جلسات تداوم دارد.

سرتیپ رضایی گفت : ما هر سال ۳۱ شهریور برنامه رژه برگزار می‌کردیم  و همه توان خود را در رژه به کار می‌بردیم اما امسال به لحاظ شرایط موجود، این برنامه جای خود را به سایر برنامه‌ها داده تا تمام توان خود را برای زنده نگه داشتن این فرهنگ عظیم بگذاریم و از آن بهره لازم را ببریم.

 شهدا میراث معنوی کشور ایران هستند

شهردار شیراز نیز در مراسم گرامیداشت دفاع مقدس گفت : امروز ما به فرزندانمان اعلام می‌کنیم که تا پای جان دفاع کردیم تا ایران ماندگار بماند.

اسکندرپور ادامه داد : فرزندان شهید و جانبازان مهم‌ترین سند افتخار این کشور باقی خواهند ماند.

وی تاکید کرد: شهدا میراث معنوی کشور هستند و تلاش کنیم در هر موقعیتی که هستیم این میراث را پاس بداریم.

ضرورت الگوبرداری از دفاع مقدس در برنامه‌های مدیریتی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز اظهار داشت:  بهترین الگوی که از دفاع مقدس می‌توان‌ گرفت، الگوی مدیریتی دفاع مقدسی است که در این الگو در دفاع مقدس که با مشکلات زیاد و تحریم‌ها و حملات سنگینی که بیش از ۴۰ کشور بر علیه کشور ما انجام دادند و با وجود امکانات و اطلاعاتی که در اختیار  رژیم صدام قرار دادند اما نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند.

وی ادامه داد : استفاده از توان مردمی و الگوی مدیریت دفاع مقدس می تواند در حال حاضر کشور و مجموع اداری ما را نجات دهد.

ملک زاده با اشاره به اینکه موضوع دیگر توجه به مدیریت اخلاق در دفاع مقدس هست، افزود: متاسفانه در برخی از نقاط جامعه، شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم که باعث ایجاد ناهنجاری و بزهکاری می‌شود و این روند حاصل نادیده گرفتن مسائل اخلاقی است.

 جانشین فرمانده نیروی انتظامی فارس ادامه داد: توصیه می‌کنم به استفاده از اخلاق دفاع مقدسی و اخلاصی که در روزهای مقاومت بود ، اخلاصی که در آن روزها نتیجه من ندیدن‌ها و ما دیدن‌ها بود که با الگوگیری از آن، می‌توان بر مشکلات سخت تحریم فائق شویم .

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول