اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جنگ آینده بر محور علم و دانش است/ با تکیه بر دانش بومی می‌توان جلوی تهدیدات خارجی ایستاد

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: محور جنگ‌های آینده بر مبنای علم و دانش است و هر کشوری که دست بالا را در علم، دانش و فناوری داشته باشد، پیروز نبرد خواهد بود.

جنگ آینده بر محور علم و دانش است/ با تکیه بر دانش بومی می‌توان جلوی تهدیدات خارجی ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیر دریادار حبیب الله سیاری پیش از ظهر امروز در جمع هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شیراز اظهار داشت: جمهوری اسلامی تمام قد جلوی استکبار جهانی ایستاده و به همین دلیل تهدیدات گوناگونی همواره علیه کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: به منظور حفظ تمامیت ارضی، استقلال و حفظ انقلاب، نیازمند تقویت و توجه به توانمندی‌های دفاعی در کشور هستیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش بیان کرد: بهترین دفاع حمله بوده و طبق تجربیات هشت سال دفاع مقدس تهدیدات روز به روز متفاوت می باشد و درهمین راستا باید عملکرد دفاعی خود را نسبت به گذشته متفاوت و پیشرفته نماییم.

وی در خصوص تهدیدات سالهای آتی گفت: با برنامه ریزی و پیش بینی دقیق, تهدیدات ۲۰ سال آینده را باید شناسایی کرده تا در زمان آن بتوانیم پاسخگویی و تجهیزات لازم را داشته باشیم.

امیر سیاری با بیان اینکه محور جنگ‌های آینده علم و دانش می باشد، بیان داشت: در جنگ‌های آتی هر کشوری که دست بالا را در علم، دانش و فناوری داشته باشد، پیروز نبرد خواهد بود.

وی افزود: اگر صلح می خواهیم باید ضمن داشتن توان بالای بازدارندگی، به چنان قدرتی برسیم که هیچ دشمنی فکر تعرض به ایران را نداشته باشد.

امیر سیاری با اشاره به اینکه اگر در دوران گذشته قدرت بدنی مطرح بود امروز قدرت فکری مطرح است، تصریح کرد: امروز قدرت موشکی ما یک ابزار بازدارنده بوده و کشور به این قبیل تجهیزات نیاز مبرم دارد.

وی گفت: لزوم دستیابی به توان بالای دفاعی، نیازمند دارا بودن علم و دانشی است که براساس آن تجهیزات و سلاح ها ساخته می شوند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با ذکر اینکه برای برخورداری از قدرت دفاعی لازم باید از توان سایر مجموعه‌ها نظیر شرکتهای دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها بهره برد، بیان کرد: به لطف خدا علم و دانش در کشور ما به حدی رسیده که می توان با تکیه بر آن جلوی تهدیدات آینده ایستاد.

 وی به منظور بررسی دقیق توانمندی‌های دانشگاه صنعتی شیراز گفت: یک تیم متخصص از معاونت جهاد و تحقیقات از ستاد ارتش به دانشگاه صنعتی شیراز خواهند آمد و  به صورت فنی و تخصصی با فعالیتهای این دانشگاه آشنا شده تا به صورت دقیق از این توانمندی‌ها استفاده شود.

دفاع مقدس مملو از عقلانیت بوده است

امیر سیاری اظهار داشت: توان دفاعی در هر کشور لازم و مولفه‌های متعدد و متفاوتی دارد که مهم‌ترین و اثرگذارترین آن نیروی انسانی می باشد.

وی در خصوص ویژگی های نیروی انسانی موثر در توان دفاعی بیان کرد: نیروی انسانی موثر در حوزه دفاعی کشور باید مومن، منطبق، ایثارگر، شهادت‌طلب و ولایتمدار باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: در مراکز آموزشی از بالا تا پایین با ویژگی های مذکور آموزش داده شده و تربیت می شوند تا نیروی انسانی الهی محور تحویل جامعه و کشور شود.

 امیر سیاری با اشاره به سخن امام راحل که فرموند "دیگر کسی به شما تجهیزات نخواهد داد", گفت: کشوری که ادعای استقلال دارد، حرف امام را گوش کرده و پس از فرمان رهبر, جهاد خودکفایی در ارتش برای رسیدن به تجهیزات که مولفه دیگر توان دفاعی کشور است, پایه‌گذاری شد.
 امیر سیاری اضافه کرد: برای داشتن دست بالا در حوزه دفاعی باید سخت افزار و نرم افزار تجهیزات ما در دست خودمان باشد.

 معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تاکتیک دیگر مولفه توان دفاعی کشور است، بیان کرد: سالها از تاکتیک‌های کشورهای دیگر استفاده می کردیم اما اکنون به جایی رسیده ایم که خودمان خالق و مبتکر تاکتیک‌های دفاعی در دنیا هستیم.

امیر سیاری از مات و مبهوت شدن دنیا از پیشرفتهای کشور ایران در حوزه های مختلف دفاعی سخن گفت و افزود: در جای جای دفاع مقدس علیرغم تمامی شبهاتی که دشمنان وارد می‌کنند, عقلانیت حکم‌فرما بوده است.

وی با ذکر اینکه نوشیدن جام زهر توسط امام نیز پر از دفاع بوده، عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس دشمن با هدف شکست انقلاب آمده بود که حفظ انقلاب و بیرون راندن دشمن از کشور پیروزی بزرگی در تاریخ ایران است.

به گزارش فارس، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه صنعتی شیراز به امضای امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش  و علویان مهر،  رییس دانشگاه صنعتی شیراز رسید.

انتهای پیام/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول