اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

استفاده از الگوی بسیج مردمی در حرکت‌های جهادی وجود دارد/ فعال‌سازی الگو در مبارزه با کرونا

مسئول مطالعات و حرکت‌های جهادی با بیان اینکه الگوی بسیج مردمی در حرکت‌های جهادی وجود دارد، گفت: امروز بسیج مردمی از دل خانه‌ها تا خط مقدم مبارزه با کرونا فعال شده است.

استفاده از الگوی بسیج مردمی در حرکت‌های جهادی وجود دارد/ فعال‌سازی الگو در مبارزه با کرونا

صادق مفرد مسئول مطالعات و حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی و معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره الگوگیری از مدل بسیج مردمی دوران دفاع مقدس، گفت: شاید نزدیک‌ترین و عملی‌ترین فضا به فضای دوران دفاع مقدس به معنای عام، فضای حرکت‌های جهادی در این روزها باشد و عینا مصادیقی که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند را ما امروز در حرکت‌های جهادی می‌بینیم. 

وی افزود: ما در کار جهادی خصوصاً بعد از پیامی که رهبر معظم انقلاب سال گذشته صادر کردند و با جامعه مخاطبی که در فضای جهادی وارد شد، ‌این را داریم می‌بینیم که افراد مختلف درگیر کارهای جهادی شدند و از اقشار مختلف به معنای دانشجو، طلبه، پزشک و تخصص‌های مختلف و هم از طیف‌های مختلف مردم در صحنه فعالیت‌های جهادی حضور دارند. 

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: پرورش انسان‌ها و درگیر شدن مردم برای مشکلات با شعار و سخنرانی نیست و در میدان عمل اتفاق می‌افتد. یک میدان عمل واقعی در کشور همین کار جهادی است که در دوران کرونا پیش آمده است. در دوران دفاع مقدس نمود این کار جهادی مشخص بود و الان هم نمود زمینی این حرکت، الگوی حرکت های جهادی است که الحمدلله فراگیر شده است. 

مسئول مطالعات و حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: سال گذشته بعد از بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب اولین سخنرانی‌ای که کردند درباره تشریح بیانیه در دیدار دانشجویی بود که ایشان اشاره کردند در گام دوم انقلاب، مردم باید پای کار بیایند و آ‌ن حرکت عمومی اتفاق بیفتد و جوانان نقش‌آفرینی کنند و در لایه‌های حاکمیتی ورود کنند. معظم له به دو تا سه عنوان هم اشاره کردند که یکی از آنها همین کار جهادی بود که فرمودند یکی از بهترین کارهایی است که دارد انجام می‌شود و هرچقدر رشد و توسعه پیدا کند و جهت‌دار و هدفدار شود ارتقا پیدا خواهد کرد. 

مفرد تصریح کرد: عمومی شدن گفتمان جهادی بعد از انتشار بیانیه گام دوم جلو آمد و در ماجرای کرونا این مسئله خودش را نشان داد و مقام معظم رهبری در سخنان خود در نیمه شعبان فرمودند که مواسات شکل بگیرد و اشاره می‌کنند این مواسات و همدلی به تشکیل جامعه مهدوی و تمدن نوین اسلامی یعنی آن حرکت عمومی که در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده کمک می‌کند. 

وی اضافه کرد: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از الگوی بسیج مردمی مؤید این است که همانطور که در جنگ یک بستر جدیدی ایجاد می‌شود و از پشت جبهه تا خط مقدم یک جبهه مردمی شکل می‌گیرد ما الان برای پیشرفت و آبادانی کشور هم داریم می‌بینیم این بسیج مردمی از دل خانه‌ها فعال شده و تا نوک خط مقدم مبارزه با کرونا پیش آمده است. 

وی با بیان اینکه امثال شهید حججی و شهدای مدافع حرم از دل فعالیت‌های جهادی بیرون آمدند؛ گفت: رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنند که کسی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی از یک روستا آمد، رشد پیدا کرد و به آن جایگاه رفیع رسید. امروز هم می‌بینیم خیلی از بچه‌های جهادی که الان شاید چهره‌های شاخصی شدند و مؤثر هستند، از افراد ساده‌ای بودند که در حرکت‌های جهادی تلاش کردند و با رشدی که داشتند، به نقطه‌ای رسیدند که الان مؤثر هستند. 

مسئول مطالعات و حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی افزود: مجموعه‌های انقلابی هم الان دارند سراغ چنین افرادی می‌آیند که امتحان پس‌داده هستند، مانند زمان دوران دفاع مقدس که برای پست‌های مختلف به سراغ رزمندگان رفتند. 

مفرد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب عموما به جای اینکه مستقیم به یک مسئله اشاره کنند، قدری کار را عمیق‌تر، اساسی‌تر و درازمدت‌تر می‌بینند و رشد کشور را در رشد انسان‌ها می‌دانند. 

وی تأکید کرد: به طور مثال؛ کارهای مقطعی اثراتی دارد، ولی اثر عمیق‌تر آن در شکل‌گیری فرهنگ آن موضوع است. به طور مثال؛ در بحث فرهنگ مواسات وقتی رهبر انقلاب می‌گویند این گفتمان جهادی باید عمومی شود، برای این است که این الگو کشور را از حوادث گوناگون مانند سیل و کرونا تا مشکلات اقتصادی و فرهنگی و... مصون می‌کند. 

مفرد در خاتمه گفت: اکنون بهترین بستر برای رشد افراد همین حرکت‌های جهادی است. الان این سفره حرکت‌های جهادی در کشور باز است و افراد مختلف دارند. سهم‌های مختلفی در این عرصه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول