اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مشکل برق و آب مناطق سیل زده گیلان حل شد/ لایروبی رودخانه‌های تالش از قدرت گرفتن سیل جلوگیری کرد

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو، گفت: در شرایط کنونی تمامی مشکلات مرتبط با حوزه شبکۀ برق و آب در مناطق سیل زده استان گیلان رفع شده است.

مشکل برق و آب مناطق سیل زده گیلان حل شد/ لایروبی رودخانه‌های تالش از قدرت گرفتن سیل جلوگیری کرد

میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به وضعیت کنونی شبکه آب و برق شهرستان تالش، پس از وقوع سیل گفت: در شرایط کنونی تمامی مشکلات مرتبط با حوزه شبکۀ برق و آب در مناطق سیل زده استان گیلان رفع شده است، هر چند ممکن است با توجه به تجربه حوادث سیل گذشته، اشتراک برق و آب به صورت محدود و تک مشترک همچنان قطع باشد.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو، در بیان اینکه حجم خسارت رخ داده در ابتدا بسیار سنگین بود، اظهار داشت: پس از فروکش کردن سیلاب و باز شدن راه‌ها برآورد خسارت وارد شده به شبکه برق و آب مناطق درگیر سیل انجام می‌شود و در حال حاضر امکان برآورد وجود ندارد.

*40 تیم وزارت نیرو در منطقه سیل زده فعالیت می‌کند

وی با اشاره به وسعت فعالیت وزارت نیرو پس از وقوع سیل افزود: در شب اول حادثه با توجه به ابعاد آن بین 35 تا 40 تیم از وزارت نیرو در منطقه فعال شد.

جعفرزاده، با اشاره به اینکه توپوگرافی منطقه منجر به شدت گرفتن قدرت سیل می‌شود، تصریح کرد: با توجه به هشداری که از پیش داده شده بود، پیش‌بینی وقوع سیل آب انجام شد و به لحاظ تجهیزات عملیاتی هیچ مشکلی به وجود نیامد و نیاز به استفاده از امکانات استان‌ها مجاور نبود.

این مقام مسئول با اشاره به لایروبی انجام شده رودخانه‌های مسیر سیل تالش، گفت: پس از وقوع سیل ابتدای سال 98، لایروبی رودخانه‌ها جزء برنامه‌های اصلی وزارت نیرو شد و در رودخانه تالش نیز از این امر مستثنی نبود.

جعفرزاده در تشریح آمار قطعی مشترکین گفت: در تالش به دلیل سیلاب و در زمینه برق حدود ۳۷۰۰ مشترک و در بحث آب بیش از هزار و ۱۶۰ مشترک دچار قطعی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول