اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پیام تسلیت امام جمعه و مسئولان ارشد استان کرمانشاه در پی در گذشت «آیت‌الله ممدوحی»

مسئولان استان کرمانشاه در پیام‌های جداگانه، درگذشت آیت‌الله حسن ممدوحی، نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت امام جمعه و مسئولان ارشد استان کرمانشاه در پی در گذشت «آیت‌الله ممدوحی»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مسئولان استان کرمانشاه در پیام‌هایی جداگانه، درگذشت آیت‌الله حسن ممدوحی نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

در متن پیام تسلیت آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه آمده است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

انا لله‌ و انا الیه‌ راجعون‌

رحلت عالم گرانقدر نماینده سابق مردم شریف استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری مرحوم حاج شیخ حسن ممدوحی موچب تاثر و انده اینجانب گردید، ایشان عمر پربرت خود را وقف تبلیغ دین و ترویج معارف اسلامی کرد و منشا خیر و خدمت به مردم، نظام و دین مبین اسلام بودند.

لذا ااینجانب به نمایندگی از ائمه جمعه و جامعه روحانیت استان فقدان آن عالم ربانی را به مردم شریف استان حوزه های علمیه جامعه مدرسین و بیت معظم و همه ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت می‌نمایم».

در متن پیام هوشنگ بازوند،استاندار کرمانشاه آمده است؛

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

انا لله‌ و انا الیه‌ راجعون‌

ارتحال عالم ربانی، فقیه وارسته و زاهد جلیل القدر «مرحوم حضرت آیت‌الله حسن ممدوحی» نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تأثر، تألم و اندوه فراوان شد.

آن عالم برجسته، مجتهد کرمانشاهی و فقیه پارسا سالیان طولانی از عمر پربرکت خود را به ترویج و نشر علوم اسلامی، مکتب اهل بیت (ع) و تربیت شاگردان برجسته در کنار اخلاص، تقوا و ولایتمداری صرف کرد و منشاء خدمات ارزنده و والایی به مردم شریف استان بود و در خدمت و دفاع از نظام و انقلاب با تعهدی انقلابی و اجتماعی تلاش و کوششی مستمر داشت و به همین دلیل نام این عالم فرزانه که با زندگی زاهدانه و بندگی خالصانه عمری با برکت را به نزاهت کامل گذرانیدند،  جاودان و ماندگار خواهد ماند.

اینجانب عروج ملکوتی این فقیه عالیقدر و یار وفادار امام (ره) و رهبری را به ساحت مبارک حضرت ولی الله الاعظم ( عج)، رهبر معظم انقلاب، علمای عظام و مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و همه ارادتمندان و دوستداران آن فقید سعید به ویژه بیت شریف و بستگان و فرزندان ایشان و مردم شریف استان کرمانشاه تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه احدیت برای آن مرحوم غفران، رحمت واسعه الهی، آمرزش و برای بستگان، وابستگان و بازماندگان آن روحانی والامقام صبر و اجر مسالت می‌نماییم».

در پیام تسلیت مجمع نمایندگان استان کرمانشاه آمده است:

«درگذشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حسن ممدوحی نماینده فقید مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ثلمه‌ای به جهان اسلام بوده است.

ایشان از شخصیت‌های علمی برجسته و نامدار کشور بود و تالیفات عدیده گرانسنگ از جمله «شرح نهج البلاغه امیرالمومنین علی (ع)»و تربیت شاگردان فراوان حاصل تلاش این ستاره به نام کرمانشاهی است.

امروز مردم کرمانشاه و قم در فقدان این نگین علمی و دینی کشور غمگین و گریان هستند، مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و بیت داغدار ایشان از خداوند سبحان برای آن عالم سفرکرده علو درجات و هم‌نشینی با مولی الموحدین (ع) و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت دارد».

در پیام تسلیت شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حسن ممدوحی کرمانشاهی رحمه‌الله علیه، موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

خدمات آن دانشمند وارسته در حوزه‌های علمیه و دفاع ایشان از ارزش‌های اسلامی، ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت (ع) و مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات، و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره ‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.

این ضایعه را به ساحت قدسی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام عظمای ولایت و  بیت مکرم ایشان و همچنین به حوزه‌های علمیه و مردم شریف کشور، بویژه کرمانشاهیان معزا،  تسلیت می‌گویم.

ان‌شاء‌الله تعالی در این ایام اربعین حضرت سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین (ع)، میهمان آن حضرت بوده و با شهدای کربلا محشور گردند«.

در پیام تسلیت سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه آمده است

«خبر رحلت و عروج تاسف بار عالم پرهیزگار حضرت آیت‌الله «محمدحسن ممدوحی» موجب تاسف عمیق اینجانب و همه ارادتمندان به آن عزیز سفر کرده به عرش شد که همواره برای کسب رضایت الهی و مردم تلاش می‌کرد.

آیت‌الله ممدوحی به‌عنوان یکی از اساتید شناخته شده جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تمامی این سال‌ها، به تربیت صدها شاگرد همت گمارد و همچون خورشیدی در حوزه علم و ادب درخشید تا نام نیکش جاودانه بماند.

عروج غمبار و رحلت تاسف بار این عالم مجاهد بار دیگر حدیث «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی الی یوم القیامه» را در اذهان زنده کرد و دل ها را محزون ساخت.

مبارزات آیت‌الله ممدوحی در دوران رژیم ستمشاهی و تلاش برای کنار زدن حکومت طاغوت برگ درخشان دیگری از زندگی نورانی این مجاهد فی سبیل‌الله است تا نام خود را در میان مبارزان با این رژیم ثبت کرده باشد.

مردم شریف و قدرشناس کرمانشاه نیز هرگز خدمات ارزشمند ایشان در جایگاه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و ولایتمداری و وفاداری به رهبر معظم انقلاب را فراموش نخواهند کرد.

در بخش پایانی پیام سردار جاویدان آمده است،: بنده ضمن تسلیت به رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت، مردم شریف کرمانشاه و خانواده این عالم بزرگوار، برای آن سعید فقید علو درجات و برای بازماندگان و شاگردانش صبر جمیل مسئلت می‌کنم».

در پیام تسلیت امید قادری، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه آمده است:

«درگذشت عالم ربانی و جلیل القدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسن ممدوحی رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و بازماندگان معزز،  شاگردان آن مرحوم و به همه‌ی مردم مؤمن و انقلابی کرمانشاه تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات ایشان را مسألت می‌نمایم».

در پیام تسلیت مسیب قبادیان، مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه آمده است:

بسمه‌تعالی
إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

«خبر رحلت عالم پارسا و متقی و انقلابی حضرت آیت‌الله حسن ممدوحی کرمانشاهی رحمه‌الله علیه موجب تأثر و تألم شدید گردید.

آن مرحوم در مدت عمر بابرکت خود در صحنه‌های مختلف علمی، دینی و انقلابی منشأ اثر بوده و در سنگر مجلس خبرگان خدمات متعددی داشتند. همچنین با تربیت شاگردان خوب در خدمت به اسلام و فقه جعفری علیه‌السلام کوشا بودند.

اینجانب رحلت جانگداز این عالم ربانی را به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب  اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و مردم شریف  کرمانشاه  تسلیت گفته و از خداوند متعال علو درجات را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم».

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه سرپل‌ذهاب نیز در پیامی رحلت آیت‌الله ممدوحی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«عالم ربانی و استاد مبارز حضرت آیت‌الله ممدوحی پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت در راه ترویج و تبلیغ مبانی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله ممدوحی در طول عمر بابرکت خود منشاء خدمات بزرگی برای اسلام و انقلاب و مردم شد و در دوره هجوم همه جانبه علیه ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی وارد میدان شده و با تبیین‌های خود در سخنرانی‌های عامه پسند عدم مشروعیت گروه‌های معاند را به اطلاع مردم می‌رساند. ایشان مبارزات بسیاری علیه رژیم شاهنشاهی انجام داد و بارها تهدید، دستگیر و بازداشت شد ولی هیچ‌وقت دست از مبارزه نکشید.

این عالم ربانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق مردم در مجلس خبرگان رهبری کتاب‌های فراوانی را تالیف و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

اینجانب با نهایت تاسف و تاثر درگذشت این عالم ربانی، استاد مبارز و فقیه مجاهد را به مردم استان،‌ شاگردان و بیت معزای ایشان تسلیت گفته، رحمت واسعه الهی وغفران روح آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل بازماندگان را از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم».

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول