اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز مطالعات برای ایجاد 5 شهرک عشایری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال مطالعه و بررسی روی پنج شهرک عشایری در سطح استان هستیم، گفت: اعتبارات این شهرک‌ها از محل اعتبارات ملی سازمان امور عشایر کشور تامین می‌شود.

آغاز مطالعات برای ایجاد 5 شهرک عشایری در چهارمحال و بختیاری

یحیی حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه اسکان عشایر به صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد، گفت: امور عشایر در اسکان عشایر، تامین شغل و افزایش تولیدات این قشر را در دستور کار قرار می‌دهد تا از حاشیه‌نشینی و حواشی آن جلوگیری کند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به روش‌های تامین آب برای عشایر چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون پنج محل پمپاژ برای آبرسانی با هدف ایجاد شغل عشایر ساخته شده است که سه مورد به بهره‌برداری رسیده و دو پمپاژ دیگر، میزان پیشرفت‌شان حدود ۸۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در حال مطالعه و بررسی روی ۵ شهرک عشایری در سطح استان هستیم، خاطرنشان کرد: اعتبارات این شهرک‌ها از محل اعتبارات ملی سازمان امور عشایر کشور تامین می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه آب‌رسانی به عشایر بسیار مهم و حیاتی است و در بحث آبرسانی به عشایر ما به دو صورت عمل ‌می‌کنیم؛ افزود: نزدیک‌رسانی آب روشی است که منبع تامین آب ساخته می‌‌‌شود و عمدتا ثقلی است که ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده و این پروژه‌ها در تمام  شهرستان‌های استام به جز بن و سامان وجود دارد که عمده‌ی پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان ادامه داد: آبرسانی از طریق چشمه آبشخور نیز روش دیگر آبرسانی به عشایر است که در این روش بازسازی و بهسازی چشمه انجام می‌شود و احتیاجی به استفاده از لوله جهت آبرسانی وجود ندارد تا آب سالم و بهداشتی به عشایر برسد.

وی خاطرنشان کرد: به۷۵۰ خانوار عشایری استان از این طریق آبرسانی ‌می‌شود.

حسین‌پور یادآوری کرد: استان ما ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفر جمعیت عشایری دارد که شامل ۱۵ هزار و ۴۷۰ خانوار است.
انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول