اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«خداحافظ المپیک» در چک درخشید/ «جنایت بى‌دقت» در بخش مسابقه جشنواره شیکاگو

«خداحافظ المپیک» بهترین فیلم در جشنواره جمهوری چک شناخته شد؛ همچنین فیلم سینمایی «جنایت بى‌دقت» به بخش مسابقه جشنواره فیلم شیکاگو راه یافت.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» به کارگردانی مجتبی پوربخش و نویسندگی بهنام بروجردی از بیست و چهارمین جشنواره Sportfilm Liberec جمهوری چک جایزه بهترین فیلم در بخش Olympic Games/Olympic Ideas را دریافت کرد.

این فیلم کوتاه به تازگی به جشنواره‌های نیوجرسی آمریکا و قندهار نیز راه پیدا کرده و تاکنون در جشنواره‌های چین، کانادا، ایتالیا، پرتغال و مجارستان هم حضور داشته است. «خداحافظ المپیک» داستان دختر قایقرانی را روایت می‌کند که در مسیر المپیک با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شود.

نویسندگی فیلم «خداحافظ المپیک» را بهنام بروجردی برعهده دارد و رامین راستاد، فرج‌الله گلسفیدی، هومن جوادی، مهری آل‌آقا، طاهره عموزاده، اصغر سندوسی، مرتضی قدیری، جابر وثوق، علیرضا شهرستانی و مریم جهانی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

جشنواره فیلم چک برای ۲۳ سال است که میزبان فیلم‌های ورزشی در جهان است. این جشنواره هر ساله در سینمای ورساوا برگزار می‌شود و با فدراسیون فیلم‌های ورزشی جهان  (FICTS) همکاری می‌کند.

 

 

* «جنایت بى‌دقت» در بخش مسابقه جشنواره شیکاگو

فیلم سینمایی «جنایت بى‌دقت» ساخته شهرام مکرى و تهیه‌کنندگى نگار اسکندرفر در بخش مسابقه جشنواره فیلم شیکاگو با یازده فیلم رقابت خواهد کرد.

تازه‌ترین ساخته مکرى که تا همین دو هفته پیش در جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته شد در فستیوال شیکاگو براى دریافت هوگوى طلایى با آخرین ساخته‌هاى «آندری کونچالوفسکى» از روسیه و «نائومی کاوازه» از ژاپن رقابت می‌کند.

جشنواره شیکاگو که دوره پنجاه‌وششم  آن از ٢٣ مهر به مدت ١٢ روز در شیکاگو برگزار می‌شود، قدیمى‌ترین جشنواره آمریکاست و سال قبل فیلم «پرتره زنى در آتش» جایزه اصلى آن را دریافت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول