اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ثبت ۴۳ برند جهانی فرش در همدان/ دورریزی پشم، یکی از مشکلات حوزه فرش

دبیر انجمن فرشبافان همدان گفت: استان همدان به عنوان یکی از مراکز تولید فرش کشور در حال حاضر دارای ۴۳ برند جهانی است که یک نمونه آن فرش عشوند در نهاوند است.

ثبت ۴۳ برند جهانی  فرش در همدان/ دورریزی پشم، یکی از مشکلات حوزه فرش

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند علی نظری ظهر امروز در کارگروه زنان و خانواده در فرمانداری نهاوند اظهار کرد: فرش از جمله مقولاتی است که در دنیا از آن به عنوان هویت فرهنگی یک ملت یاد می‌شود زیرا علاوه بر انتقال ارزش‌های فرهنگی در زمینه اقتصادی نیز بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت فرشبافی افزود: در برخی مواقع دیده می‌شود میلیاردها تومان روی کارخانه‌ای سرمایه‌گذاری صورت گرفته اما ممکن است این کارخانه در حال حاضر تعطیل باشد و یا اشتغال زیادی ایجاد نکرده، در حالی که اگر نصف این میزان، در فرشبافی سرمایه‌گذاری می‌شد قطعا اشتغالزایی زیادی به همراه داشت.

دبیر انجمن فرشبافان همدان گفت: استان همدان به عنوان یکی از مراکز تولید فرش کشور در حال حاضر دارای ۴۳ برند جهانی است که نمونه آن فرش عشوند در نهاوند است.

وی اشتغال‌آفرینی در سطح جامعه را کاری مهم و مقدس خواند و گفت: امروز اگر کسی برای یک نفر اشتغال ایجاد کرد کاری مهم انجام داده بنابراین باید حمایت‌های لازم و عملی از تولیدکنندگان در دستور کار مسئولین مورد توجه قرار گیرد.

نظری با بیان اینکه متأسفانه در زمینه فرش کوتاهی کرده‌ایم افزود: استان همدان در سالهای نه چندان دور یکی از محل‌های باراندازی فرش بود که در حال حاضر به رکود کشیده شده است.

وی در خصوص رونق تولید و صادرات فرش استان در گذشته افزود: سال ۸۷ استان همدان بیش از ۱۳ میلیون دلار صادرات فرش داشته که در حال حاضر این رقم نزدیک به صفر است.

دبیر انجمن فرشبافان همدان از بین بردن پشم تولیدی را یکی از مشکلات پیش روی فرشبافان استان عنوان کرد و گفت: استان همدان به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد دارای پشم‌های مرغوبی است که طبق تحقیقات، بسیاری از پشم‌ها یا دور ریخته می‌شود و یا آن را می‌سوزانند که همین مساله باعث کاهش تولید فرش شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مردم در زمینه تولید فرش مقداری تنبل بار آمده و کمتر تمایل دارند در این قسمت فعالیت کنند که باید حمایت‌های لازم از جمله بیمه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز در این بخش صورت گیرد تا هم شاهد رونق اشتغال و هم ارزآفرینی برای کشور باشیم.

فرماندار نهاوند نیز گفت: فرشبافان جزء آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند که فعالان آن تلاش‌های زیادی را برای بالا بردن تولید در جامعه انجام می دهند.

مراد ناصری حمایت از تولیدکنندگان به ویژه در زمینه بازاریابی را امری لازم و مهم برای رونق فرش بافی عنوان کرد و افزود: تولیدکنندگان اگر بخواهند به سلیقه خود فرش تولید کنند در پایان کار خریدار فرش هم خود تولیدکننده خواهد بود زیرا تولیدکننده از بازار مصرف اطلاعی ندارد.

وی گفت: هیچکس نمی‌تواند هم تولیدکننده باشد و هم بازاریاب لذا دستگاه‌های متولی فرش باید در کار ساماندهی آن و به ویژه بازاریابی دخالت کنند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول