اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گسترش مهر مهدوی؛ هدف جوانان مجمع خدام المهدی(عج) ممسنی

مجمع جهادی_فرهنگی خدام المهدی(عج) شهرستان ممسنی یکی از هزاران نمونه‌ای است که با مشارکت جدی جمعی از جوانان انقلابی و دغدغه‌مند این شهرستان فعالیت های چشمگیری در عرصه‌های مختلف داشته است.

گسترش مهر مهدوی؛ هدف جوانان مجمع خدام المهدی(عج) ممسنی

 به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، شکل‌گیری گروه‌های فرهنگی مردم نهاد و خیریه‌ها یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که پس از صدور فرمان آتش به اختیار رهبری انقلاب(مد ظله العالی) رونق بیشتری گرفت و با حضور جهادی جوانان در موقعیت‌های حساس بسیاری از مشکلات با سرعت بیشتری مرتفع شد.

مجمع جهادی_فرهنگی خدام المهدی(عج) شهرستان ممسنی یکی از هزاران نمونه‌ای است که با مشارکت جدی جمعی از جوانان انقلابی و دغدغه‌مند این شهرستان فعالیت های چشمگیری در عرصه‌های مختلف داشته است.

 هنوز هم هستند جوانانی که با دست خالی و عزم و اراده بلند، به نیابت از امام عصر(عج) و شهدا در مسیرشان حرکت می‌کنند و برای به بار نشاندن آرمان‌های شهدا از علم و مال و آبرویشان هزینه می‌کنند

هنوز هم هستند جوانانی که با دست خالی و عزم و اراده بلند، به نیابت از امام عصر(عج) و شهدا در مسیرشان حرکت می‌کنند و برای به بار نشاندن آرمان‌های شهدا از علم و مال و آبرویشان هزینه می‌کنند.

 

 

توفیقات مجمع را مدیون نگاه ویژه امام عصر(عج) هستیم

روزبه کشاورزی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: ۴ سال پیش با راه‌اندازی ایستگاه سه‌شنبه‌های مهدوی شروع کردیم و با حضور کمتر از ۱۰ نفر خواهر و برادر ۲ ایستگاه در دو نقطه مختلف شهر راه‌اندازی شد، با جمع آوری نذور اعضا هر هفته ایستگاه پذیرایی و ارائه بروشور و پیکسل مهدوی انجام می‌شد؛ با مراجعه به هلال احمر چادری گرفتیم و در زمین خالی ورودی جاده پیام نور در اسکان عشایر، خیمه سه‌شنبه های مهدوی را برپا کردیم.

کشاورزی گفت: با تلاش و تبلیغات دوستان، مشارکت‌ها روز به روز بیشتر شد و ما در همان مکان برنامه‌های جشن میلاد ائمه علیهم السلام را راه‌اندازی کردیم و با هماهنگی اداره اوقاف، کمیته امداد و ستاد جشنواره مردمی فیلم عمار در شهرستان و برگزاری مسابقات و اهداء سفرهای زیارتی و بسته‌های فرهنگی به عنوان هدیه به برندگان مسابقات، محدوده کار ما وسیع‌تر شد و استقبال مردم از برنامه‌ها و مشارکت در سه‌شنبه‌های مهدوی نیز بیشتر شد.

مسئول مجمع خدام المهدی(عج) ممسنی اظهار داشت: علاوه بر این موارد، با همت اعضاء و با کمک اکران کنندگان جشنواره عمار در شهرستان، پنجشنبه‌ها در گلزار شهدا برنامه زیارت آل یاسین و سینما سنگر را راه‌اندازی کردیم و با پخش رایگان فیلم‌های جشنواره عمار جوانان و نوجوانان زیادی با فعالیت‌های ما آشنا شدند؛ راه‌اندازی هیئت حیدریون در دو واحد خواهران و برادران به صورت مجزا و در دو مکان مختلف یکی دیگر از اقدامات اعضای مجمع بود که به نوبه خود تاثیر زیادی بر فضای فرهنگی محله اسکان عشایر دارد.

کشاورزی بیان کرد: ارتباط با مردم ما را وارد فضای جدیدی کرد و به فکر راه اندازی خیریه افتادیم با مشارکت اعضا و معرفی افراد نیازمند شروع کردیم و در ماه اول با تهیه چند بسته معیشتی کمک‌های‌مان شروع شد و به مرور زمان افراد نیازمند بیشتری به ما معرفی شدند و کمک‌ها نیز بیشتر شد.

وی ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تبدیل تهدیدها به فرصت گفت: در ادامه در فضاهای مجازی گروه‌های ایجاد کردیم و خیریه مهر مهدوی۳۱۳(عج) شکل گرفت به لطف خدا در طول این چهار سال با مشارکت مردم که غالباً کمک‌هایشان را به نیابت از امام زمان (عج) برای ما ارسال می‌کنند، اقدامات خوبی رقم خورده است.

مسئول مجمع خدام المهدی(عج) ممسنی در خصوص شیوه کمک‌رسانی به نیازمندان اظهار داشت: ماهیانه حدود ۲۰۰ خانوار را به صورت چرخشی پوشش می‌دهیم و همزمان با شیوع بیماری کرونا و قبل از راه اندازی قرارگاه لبیک یا خامنه ای شهرستان، نیز به عنوان اولین گروه مردمی اقدام به دوخت و توزیع رایگان ماسک و اقلام بهداشتی نمودیم و طی دو ماه بیش از ۵ هزار بسته بهداشتی تهیه و توزیع شد.

وی گفت: فعالیت‌های ما مطابق با مناسبت‌های مختلف متغیر است و در محدوده شهرستانهای ممسنی و رستم ارائه می‌شود؛ برگزاری مراسم جشن و عزاداری مذهبی و ملی, پخت و توزیع غذای گرم خصوصا در اعیاد شعبانیه و قربان و غدیر که هر ساله بیش از ۳ هزار پرس است، تهیه و توزیع لوازم التحریر و پوشاک برای دانش‌آموزان، ارسال البسه به روستاهای فقیرنشین، توزیع بسته‌های معیشتی به صورت ماهیانه، بخشی از برنامه های مجمع خدام المهدی(عج) است.

کشاورزی ادامه داد: پرداخت هزینه ترخیص حداقل دو بیمار در ماه، تهیه جهیزیه، برگزاری هفتگی مسابقات فرهنگی و هنری در ایستگاه سه‌شنبه‌های مهدوی و شناسایی استعدادهای خاص و کمک به رشد و پیشرفت کودکان مستعد و نیازمند و کودکان کار، ساخت و تعمیر چند باب منزل مسکونی در نقاط مختلف ممسنی و رستم، خرید دهها کولر و یخچال و بخاری و اجاق گاز برای نیازمندان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در ماه های گذشته، بخش دیگری از اقدامات این مجمع می باشد.

 مسئول مجمع خدام المهدی(عج) ممسنی اظهار داشت: از دیگر فعالیت های انجام شده، می‌توان به پخش فیلم های بسیار آموزنده جشنواره مردمی فیلم عمار در مغازه‌ها، کافه‌ها، ایستگاه‌های تاکسی و حضور در منازل شهدا و جانبازان به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و راه‌اندازی گروه حامیان طبیعت۳۱۳ که به صورت ماهیانه یا هفتگی به پاکسازی مناطق و معابر می‌پردازند، اشاره کرد.

ماهیانه حدود ۲۰۰ خانوار را به صورت چرخشی پوشش می‌دهیم و همزمان با شیوع بیماری کرونا و به به عنوان اولین گروه مردمی اقدام به دوخت و توزیع رایگان ماسک و اقلام بهداشتی نمودیم و طی دو ماه بیش از ۵ هزار بسته بهداشتی تهیه و توزیع شد

کشاورزی با اشاره به اینکه همه این توفیقات را مدیون نگاه ویژه امام عصر(عج) و همراهی و عنایت خاص شهدا هستیم، افزود: نکته ای که لازم است به آن اشاره کنم این است که کمک‌هایی که به ما می‌رسد شامل مبالغ کمتر از ۵ هزار تومان و بیشتر است که با جمع این قطره‌ها ما به دریای بزرگ مهربانی وصل شده‌ایم و تاکنون افراد زیادی از دریافت این کمک ها به آرامش نسبی رسید‌ه‌اند.

هدف مجمع؛ پررنگ کردن مهر مهدوی و کمک به تکمیل آرمان‌های شهدا است

مسئول خواهران مجمع خدام المهدی(عج) ممسنی در ادامه این گفتگو گفت: هدف ما پررنگ کردن مهر مهدوی و کمک به تکمیل آرمان‌های شهدا و اهداف بلندشان در مسیر انتظار است.

مریم ستوده اظهار داشت: در حال حاضر مجمع خدام المهدی(عج)، خیریه مهر مهدوی(عج)۳۱۳ و انجمن حامیان طبیعت۳۱۳, حدود ۵۰ عضو فعال دارد و مهدی یاوران بسیاری نیز ماهیانه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به دست ما می‌رسانند و ما نیز به عنوان واسطه این کمک‌ها را به نیازمندان آبرودار که اطلاعاتشان در سامانه مجمع ثبت شده و با تحقیق دوستان ما، نیازمند بودن‌شان تایید شده‌است می‌رسانیم و لازم می‌دانم از برادران و خواهران مؤمن و انقلابی و پای کار در مجمع تشکر کنم.

راه‌اندازی یک مجموعه تولیدی و صندوق قرض الحسنه و راه اندازی گروه های هنری به منظور ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند و ایتام و بانوان سرپرست خانوار از برنامه‌های در دست اقدام مجمع خدام المهدی است

وی در خصوص چشم‌انداز و اهداف مجمع گفت: لحاظ کردن فعالیت‌های فرهنگی_تربیتی، ایجاد انگیزه و امیدبخشی به افراد نیازمند، و حفظ کرامت انسانی افراد در حین کمک‌رسانی، و شناسایی افراد توانمند بی‌بضاعت و معرفی این افراد به مراکز کار و اشتغال و کمک به تغییر وضعیت کودکان کار، از مهمترین اهداف و برنامه‌های ما در مجمع خدام‌المهدی(عج) است و تاکنون نیز افراد زیادی از طریق ارتباط با مجمع و دریافت مشاوره و کمک‌های مادی به عنوان مهدی یاور به جمع ما اضافه شده‌اند.

مسئول جشنواره مردمی فیلم عمار در استان فارس که پیش از این در ممسنی فعالیت داشت افزود: پخش فیلم‌های جشنواره عمار و انتقال پیام از طریق فیلم به خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان یکی از موفق‌ترین تجربه‌های ما در مجمع خدام المهدی(عج) است؛ که امیدواریم در آینده با برنامه‌ریزی بهتر بتوانیم کمک‌های مادی و معنوی بیشتری را به افراد و مراجعین برسانیم.

وی گفت: راه‌اندازی یک مجموعه تولیدی و صندوق قرض الحسنه و راه اندازی گروه های هنری مثل: سرود و تئاتر نوجوانان، به منظور ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند و ایتام و بانوان سرپرست خانوار و رفع بخشی از نیازهای این قشر از برنامه‌های در دست اقدام مجمع است.

ستوده اظهار داشت: توکل و توسل و حضور با اخلاص و موظف کردن خود به مسئول بودن در قبال مشکلات همنوعان، از جمله شاخصه‌های مشترک اعضای مجمع خدام المهدی(عج) می‌باشد که امیدواریم با تقویت این روحیه جهادی و عمومی کردن این شاخصه‌ها در میان جوانان بتوانیم دین‌مان را به شهدا ادا کنیم و در مسیر تمدن نوین اسلامی و رقم زدن ظهور حضرت حجت(عج) مفید و مثمرثمر باشیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول