اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کارخانه نوآوری برای تجاری‌سازی پسته در دامغان ایجاد می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با تأکید بر لزوم ورود دانشگاه‌ها در راهبردهای توسعه شهرستانی، از ایجاد کارخانه نوآوری با موضوع تجاری‌سازی پسته و فرآورده‌های آن در دانشگاه دامغان خبر داد.

کارخانه نوآوری برای تجاری‌سازی پسته در دامغان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، فاطمه منصوری عصر امروز در جمع اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه دامغان با اشاره به ایجاد اتاق حل مسأله در مرکز استان سمنان، بیان کرد: کار ویژه این اتاق، شناسایی مسائل و چالش‌های حوزه صنعت و اتخاذ راهکارهای رفع آن و افزایش بهره‌وری با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها است و باید این مقوله به کل استان تعمیم داده شود.

وی با تقدیر از دغدغه‌مندی و ورود دانشگاه دامغان در ارتباط با صنعت و ایجاد کلینیک ویژه در این خصوص پیشنهاد کرد، این ساختار طبق پروتکل‌های اتاق حل مسأله شکل گیرد تا شاهد وحدت رویه در استان سمنان باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با بیان اینکه رفع مشکلات دانشگاه را نباید جدای از حل مسائل جامعه ببینیم، عنوان کرد: دغدغه‌ها در استان پیگیری می‌شوند و ما تأکید ویژه‌ای داریم که دانشگاه‌ها را به سمت صنعت و صنایع را به سمت دانشگاه‌ها سوق دهیم و در این زمینه اقدامات خوبی نیز در درون استان رخ داده که باید تقویت شود.

منصوری ضمن تأکید بر لزوم انطباق پژوهش‌ها بر اساس نیازهای استان سمنان در بخش آموزش، با بیان توجه نظام آموزش عالی به نیازهای جدید بازار، مبتنی بر اقتصاد دیجیتال و مشاغل جدید، بر ضرورت بازنگری اساسی و راهبردی در طراحی و تعیین رشته‌های تحصیلی، محتوای دروس و روش‌های آموزش بر اساس نوآوری و بهره‌وری تأکید کرد.

وی با تأکید بر کاربردی بودن پژوهش‌های دانشگاه برای بهره‌برداری در استان سمنان گفت: در عین حال که اولویت حل مسائل استان و هر شهرستان با دانشگاه‌های بومی آن منطقه است؛ اما رشته‌های دانشگاهی خاصی نیز در استان وجود دارند که باید از ظرفیت آنها در تمام استان استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: روش یادگیری مشارکتی و ایجاد چالش و حل مسأله برای دانشجویان در یادگیری بهتر و بهره‌برداری از آموزه‌ها تأثیر به‌سزایی دارد.

وی با تأکید بر لزوم ورود دانشگاه‌ها در راهبردهای توسعه شهرستانی، از ایجاد کارخانه نوآوری با موضوع تجاری‌سازی پسته و فرآورده‌های آن در دانشگاه دامغان خبر داد.

منصوری با بیان اینکه نیاز است تا دانشگاه‌های استان سمنان ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی خود را معرفی کنند، تأکید کرد: از حضور دانشگاه‌ها در شورای پژوهش استان، استفاده می‌شود تا بتوانیم در زمینه پالایش کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای پژوهش، عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی با تأکید بر تصویب طرح‌های پژوهشی تنها در صورت ضمانت کاربردی بودن آنها، افزود: دستگاه‌های بهره‌بردار در شورای پژوهش استان موظف شده‌اند تا گزارشی از میزان بهره‌برداری از طرح‌های پژوهشی مصوب و اجراشده را ارائه کنند تا ببینیم در چه جاهایی توانسته‌ایم از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی به نفع تولید و صنعت استفاده کنیم و این از اولویت‌ها در استان است.

معاون توسعه مدیریت منابع استاندار سمنان در پایان این نشست برای بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه دامغان از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول