اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کلاس‌های صد نفره و سرنوشت مبهم کیفیت آموزش در دانشگاه‌های آزاد

افزایش سقف کلاس‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان تا 100 دانشجو بازهم اعتراض دانشجویان و اساتید دانشگاه را برانگیخت.

کلاس‌های صد نفره و سرنوشت مبهم کیفیت آموزش در دانشگاه‌های آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سقف کلاس‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان تا 100 دانشجو افزایش یافته در حالی که بر اساس بخشنامه‌ها حداکثر سقف مجاز ۴۵ دانشجو است.

این تصمیم فرج اله براتی که از دی ماه ۹۶ سرپرستی دانشگاه‌ ازاد اسلامی خوزستان را برعهده دارد بازهم با اعتراض دانشجویان و اساتید مواجه شده است.

اساتید معتقدند با توجه به تجربه ترم گذشته کلاسهای 100 نفره اثر بخشی لازم را نسبت به کلاسهای حضوری ندارند زیرا بخشی از مباحث ارائه شده باید به‌صورت دو یا چند نفره و به‌صورت پرسش و پاسخ برگزار شود به‌همین دلیل در بسیاری از دانشگاههای معتبر تعداد شرکت کنندگان در کلاسهای مجازی کمتر از کلاسهای حضوری در نظر گرفته شده است.

با این وجود اعتراض اساتید و دانشجویان مورد توجه قرار نگرفته و نگرانی‌ها از برگزاری نمایشی کلاسها بدون توجه به اثر بخشی آموزشی آن بیشتر شده به ویژه که بسیاری از دانشجویان هزینه شهریه را به سختی فراهم می‌کنند و انتظار ارتقای علمی دارند.

بنابر این گزارش، در مقطع کارشناسی ارشد نیز وضعیت ارائه دروس و عدم پاسخگویی مدیران دانشگاه در این رابطه با نارضایتی دانشجویان مواجه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول