اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام دولت مستعفی یمن: سعودی‌ها قدرت تصمیم‌گیری را از ما سلب کرده‌اند

یک مقام دولت مستعفی یمن، با تاکید بر اینکه این دولت، قدرت هیچ گونه تصمیم‌گیری برای یمن را ندارد، گفت که عربستان و امارات می‌خواهند به قیمت نابودی یمن و یمنی‌ها به قدرت‌هایی منطقه‌ای تبدیل شوند.

مقام دولت مستعفی یمن: سعودی‌ها قدرت تصمیم‌گیری را  از ما سلب کرده‌اند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نائب رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» تاکید کرد که یمن هم با مداخلات مثبت به ثبات می‌رسد نه با شیوه‌ای که امارات و عربستان عمل کردند.

«عبدالعزیز جباری» گفت: «دولت یمن و رئیس آن [عبد ربه منصور هادی]، قدرت بازگشت از عربستان به یمن را ندارند».

او تاکید کرد: «کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از کمک به یمنی‌ها ناکام بودند و مشکلاتشان را به یمن صادر کردند».

جباری تصریح کرد: «عربستان و امارات مسئولان و وزرایی را بر دولت منصور هادی تحمیل کردند. آنها باید با ملت و مقامات یمنی با احترام برخورد کنند».

نائب رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن افزود: «سعودی‌ها و اماراتی‌ها می‌خواهند به قیمت از بین رفتن ملت یمن به قدرت‌هایی منطقه‌ای تبدیل شوند».

جباری تصریح کرد: «هدف سعودی‌ها و اماراتی‌ها تسلط بر تصمیم گیری سیاسی در یمن است. ما به آنها می‌گوییم دست شما درد نکند، نهادهای حاکمیتی را به ما تحویل دهید و کشورمان را ترک کنید».

او توافق ریاض میان شورای انتقالی و دولت مستعفی را ساخته سعودی‌ها خواند و گفت: «آنها این توافق را عَلَم کردند و ما با وجود ملاحظاتی که به آن داشتیم، با آن موافقت کردیم».

نائب رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن گفت: «عربستان بر رئیس جمهور [مستعفی] یمن فشار آورد تا نخست وزیر از طرف خودش [ریاض] منصوب شود و هنوز هم سفیر سعودی در یمن است که تصمیم‌ها را می‌گیرد و با یمنی‌ها مثل سرسپرده رفتار می‌کند».

جباری در پایان هم تاکید کرد که که عربستان و امارات به دنبال چیزی به اسم مقابله با پروژه ایران در یمن نبودند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول