اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرونده فرهنگی شهر زنجان در اولویت ده‌گانه مجمع جهانی ICCN

عضو سازمان جهانی ICCN گفت: پرونده فرهنگی شهر زنجان در اولویت ده‌گانه مجمع جهانی ICCN قرار دارد.

پرونده فرهنگی شهر زنجان در اولویت ده‌گانه مجمع جهانی  ICCN

 اکبر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پرونده فرهنگی شهر زنجان با عنوان زنجان، پایتخت غزل معاصر ایران با محوریت و موضوعیت عاشقانه‌های زنده یاد حسین منزوی که با پیشنهاد و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و توسط وی تدوین و به دبیرخانه دو سالانه SPAIN-ICCN-UNESCO، ارسال شده بود، در فهرست اولویت‌های ده‌گانه مجمع جهانی ICCN قرار گرفته است .

عضو فهرست پژوهشگران یونسکو گفت: این مجمع جهانی که هر دو سال یک بار در یکی از شهرهای عضو برگزار می‌شود، باید در ماه تابستان 2020 همزمان با جشن بزرگ داناجو و با حضور اعضای مشترک ICCN-UNESCO در شهر گانگ نئونگ کره جنوبی برگزار می‌شد که بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

وی تصریح کرد: ICCN شبکه همکاری بین شهری برای محافظت، پاسداشت و معرفی میراث ناملموس بشری است که هر دو سال یکبار تحت عناوین تعیین شده با حضور شهرهای مختلف عضو از کشورهای متعدد و با شرکت اعضای مشترک ICCN-UNESCO  تشکیل جلسه می‌دهد.

کریمی ادامه داد: با تدوین و ارسال پرونده داستان‌ها، نقل‌ها و افسانه‌های آشیقی زنجان، شهر زنجان در مجمع جهانی ایتالیا به عضویت ICCN درآمده و در سال 2017 با حضور در سمینار جهانی ICH در پکن به معرفی هنر آشیقی اقدام شد.

وی افزود: انتخاب اشعار پرونده شهر فرهنگی زنجان، توسط آقایان علیرضا سلطانی و مصدق آقاجانلو و با رعایت استانداردهای مطابق با مجمع جهانی انجام پذیرفته و ترجمه اشعار منتخب بر عهده منوچهر نجفی به عنوان سرپرست گروه مترجمان بوده است.

قرار است، اشعار ترجمه شده به زبان انگلیسی، در قالب آلبوم (شعر و موسیقی) تولید و بعنوان نماد شهر فرهنگی زنجان به همه اعضای مشترک ICCN-UNESCO که در مجمع جهانی شرکت خواهند شد، اهدا شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول