اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهره‌برداری اولین تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی سپتاژ در تنکابن

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: روسای ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها باید از طریق شهرداری‌ها و با حمایت بخش خصوصی، روند احداث و اجرایی شدن مراکز تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی را تا پایان سال 99 در تمام شهرهای استان پیگیری و تسریع کنند.

بهره‌برداری اولین تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران  بعد از ظهر امروز در جلسه ویدیو کنفرانسی شورای اداری اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های شهیدان، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی،افزود: خدمت و کار صادقانه، تنها وظیفه ما در قبال خون پاک شهدااست.

وی با اشاره به تقدیر از اداره حفاظت محیط زیست مازندران در حوزه فعالیت‌های تخصصی در جشنواره شهید رجایی که روز گذشته در ساری برگزار شده بود، افزود: این موفقیت بزرگ که مدیون تلاش، کوشش، خردمندی و همت والای مجموعه پرسنل اداره مازندران در راه بهبود وضعیت زیست محیطی استان است.

ابراهیمی‌کارنامی اعلام کرد: از مهم‌ترین عوامل کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی پیگیری مجدانه این اداره در بهره‌برداری و تجهیز ۲۶۲ مجتمع خدماتی رفاهی و آموزشی مستقر در سواحل استان به سیستم تصفیه خانه فاضلاب، مانیتورینگ و راه‌اندازی سیستم پایش و نظارت بر محیط طبیعی و انسانی، پایش آنلاین صنایع بزرگ آلاینده، ناوگان خودرویی و صیانت از جان محیط بانان، تثبیت مرز میانکاله، پیگیری توزیع سوخت یورو ۴ در سطح استان و آغاز اجرای طرح کهاب "کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین" است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به بهره‌برداری اولین تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی "سپتاژ" در تنکابن در سال گذشته تاکید کرد: روسای ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها باید از طریق شهرداری‌ها و با حمایت بخش خصوصی، روند احداث و اجرایی شدن مراکز تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی را تا پایان سال ۹۹ در تمام شهرهای استان پیگیری و تسریع کنند.

این مسؤول تشکیل سازمان مدیریت پسماند را نقطه عطفی در مدیریت شهری استان توصیف کرد و گفت: حل معضل پسماند اولویت اول مازندران است و این مقوله همواره از نخستین پیگیری‌های این اداره کل بوده است و امیدواریم با تاسیس این سازمان مشکلات پسماند استان در بازه زمانی مناسب برطرف شود.

وی از تکمیل نیروگاه زباله‌سوز نوشهر خبر داد و گفت: این نیروگاه زباله سوز به‌زودی با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین شرکت‌های دانش بنیان با حمایت همه‌جانبه محیط زیست در حوزه پسماند ورود کنند.

ابراهیمی‌کارنامی ادامه داد: طرح پایلوت و آزمایشی در مقیاس عملیاتی در شهرستان گلوگاه در حال اجرا و رفع ایرادات و اشکالات احتمالی است که پس از ثبت اختراع و  تکمیل و بهره‌برداری می‌تواند مشکل زباله شرق مازندران را به همراه تکمیل و راه‌اندازی پروژه کمپوست بهشهر به عنوان مکمل همدیگر، حل کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصفیه شیرابه زباله‌ها را از دغدغه‌های اصلی محیط زیست استان دانست و افزود: باید با برنامه‌ریزی و جذب شرکت‌های دانش‌بنیان در این خصوص اقدامات جدی تری صورت گیرد.

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر پسماندهای عفونی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها و غیره طرح پوشش‌دار کردن کارخانجات سنگ‌شکن و  نظارت بر مراکز عرضه چوب و ذغال و جلوگیری از قاچاق چوب در این مراکز شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول