اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

500 پروژه ورزشی تا پایان دولت افتتاح می‌شود/ سیاست وزارت ورزش توسعه فضای ورزشی و سخت‌افزاری است

وزیر ورزش و جوانان گفت: افتتاح بیش از ۵۰۰ پروژه ورزشی هدف‌گذاری شده که در صورت تامین منابع مالی تا پایان دولت تحقق خواهد یافت.

500 پروژه ورزشی تا پایان دولت افتتاح می‌شود/ سیاست وزارت ورزش توسعه فضای ورزشی و سخت‌افزاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه افتتاح سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس تعداد زیادی پروژه در بخش‌های مختلف در سطح کشور افتتاح شد که سهم وزارت ورزش و جوانان از این میزان 335 پروژه است.

وی اضافه کرد: برای بهره‌برداری بیش از ۵۰۰ پروژه ورزشی تا پایان دولت هدف‌گذاری شده است که در صورت تامین منابع مالی تا پایان دولت به انجام خواهد رسید.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: 9 سالن سرپوشیده بزرگ در کشور در حال ساخت است که ۶ سالن از این تعداد را در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ظرف یک یا دو ماه آینده سالن 6 هزار نفری شیراز هم آماده بهره‌برداری خواهد شد و پس از آن سالن‌های مشهد، ساری، کرمانشاه، کرج و زاهدان نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سلطانی‌فر اذعان داشت: در حالی امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه سالن ورزشی سرپوشیده سنندج هستیم که هنوز شهرهای بزرگی همچون مشهد، شیراز، کرج و ساری سالن‌های ۶ هزار نفری سرپوشیده ندارند.

وی افزود:‌ سیاست توسعه فضای ورزشی و سخت‌افزاری را با این امید دنبال می‌کنیم که باور داریم استعدادهای خوبی در مناطق محروم و استان‌های مختلف وجود دارد که باید زمینه‌های لازم برای شکوفایی این استعدادها فراهم شود.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، ایجاد این زیرساخت‌ها شرایط مناسبی برای جوانان و نوجوانان این مناطق در ورزش قهرمانی را فراهم می‌کند.

سلطانی‌فر گفت: در مجموع هفت طرح بزرگ ورزشی شامل استادیوم 15 هزار نفری سبزوار، استادیوم 5 هزار نفری نیشابور، استادیوم 5 هزار نفری ملایر، استادیوم 2 هزار نفری کازرون، هتل ورزش در استان گلستان و پیست اسکیت اراک امروز به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ شاه‌بیت غزل این طرح‌های بزرگ سالن 6 هزار نفری سرپوشیده سنندج است که اگرچه این طرح از سال‌های دور آغاز شده بود اما عمده پیشرفت آن مربوط به 3 سال اخیر است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: 10 سالن سرپوشیده با ظرفیت‌های 4 هزار و 500 نفر و 6 هزار نفری در کشور در حال اجرا است که اولین سالن آن در استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

سلطانی‌فر افزود: ارزش اقتصادی سالن 6 هزار نفری سنندج بیش از 150 میلیارد تومان است و نزدیک به 75 میلیارد تومان در سال‌های گذشته برای اجرای آن هزینه‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه دو شهر اردبیل و ارومیه با افتتاح این نوع سالن‌ها به میزبان لیگ‌ والیبال جهانی تبدیل شدند از این پس استان کردستان هم می‌تواند میزبانی مسابقات جهانی در رشته‌های والیبال و بسکتبال، کشتی، ورزش‌های رزمی و هندبال را داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان اذعان کرد:‌ امروز به صورت همزمان 220 خانه ورزش روستایی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از این تعداد پروژه‌ها، در مجموع 3 هزار و 500 خانه ورزشی در روستاها فعال خواهد بود.

سلطانی‌فر عنوان کرد: هدف‌گذاری وزارت ورزش و جوانان کشور رساندن تعداد خانه‌های ورزشی روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید به 5 هزار مورد است.

به گفته وی، در راستای تحقق عدالت ورزشی و توسعه ورزش احداث ضربتی زمین‌های مینی فوتبال چمن مصنوعی در مناطق محروم و روستایی از استان‌های جنوبی کشور مثل بوشهر، خوزستان و فارس آغاز شده است.

وزیر ورزش و جوانان در مورد جزئیات این زمین‌های مینی‌فوتبال هم گفت: این زمین‌ها مساحت نصف زمین فوتبال را دارند و به صورت چمن مصنوعی احداث می‌شوند و نیازی به نگهداری و آبیاری نخواهند ندارند.

سلطانی‌فر اضافه کرد: تعداد زمین‌های فوتبال در حال حاضر به مرز ۲ هزار زمین رسیده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان دولت به ۲ هزار و ۵۰۰ زمین فوتبال برسد.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول