اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش 100 درصدی «صادرات» کرمانشاه نیازمند توجه دولت است

استاندار کرمانشاه خواستار توجه به مسیر گیلانغرب به سومار جهت خارج شدن از بن بست شد و گفت: اگر مشکلات این مسیر حل شود، ظرفیت مرز سومار از ۴۰۰ کامیون به هزار کامیون افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش 100 درصدی «صادرات» کرمانشاه نیازمند توجه دولت است

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین تسلیت درگذشت آیت الله ممدوحی اظهار داشت: کمک دولت در بحث زلزله بسیار بی نظیر بود بطوریکه حدود ۴۰ ساعت بعد از سفر رئیس جمهور به کرمانشاه مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه زلزله مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی داشت، افزود: در سیل نیز کمک‌های خوبی صورت گرفت؛ اما اکنون جهت تأمین زیرساخت‌ها نیازمند اعتبار هستیم که متأسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

بازوند با بیان اینکه در بحث کرونا ۶۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده، خواستار افزایش این مبلغ جهت تأمین تجهیزات پزشکی شد و گفت: استان کرمانشاه درحال پرداخت هزینه‌های ملی است، در زمانی که دیگر استان‌ها در مدار توسعه بودند کرمانشاه درگیر جنگ بود لذا درخواست داریم مساعدت‌های ویژه‌ای به کرمانشاه شود.

استاندار کرمانشاه تصویب پتروشیمی چهارم با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان را هدیه دولت به استان کرمانشاه بخصوص مردم اسلام آباد غرب دانست و بیان کرد: اکنون جهت امهال ۲۴۴ میلیارد تومان از وام‌های مناطق زلزله زده لازم است که دولت مبلغ ۴۸۴ میلیارد تومان به بانک مرکزی پرداخت کند که این موضوع نیازمند عنایت حضرتعالی است.

مقام ارشد دولت در استان کرمانشاه در ادامه خواستار توجه سازمان برنامه و بودجه به بحث اضافه کاری کارمندان سازمان‌ها شد و گفت: اکنون ده پروژه با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان ناتمام مانده که امیدواریم هرچه سریعتر نسبت به اتمام و یا بهره برداری بخشی از آنان اقدام شود.

طرح آب رسانی کرمانشاه، تأسیسات و فاضلاب کرمانشاه موضوعات دیگری بود که بازوند به آنان اشاره کرد و بیان داشت: کرمانشاه تنها مرکز استانی است که بحث فاضلاب آن هنوز مشخص نیست که جهت مسدود کردن تعدادی از چاه ها نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی خواستار توجه به مسیر گیلانغرب به سومار جهت خارج شدن از بن بست شد و تصریح کرد: اگر مشکلات این مسیر حل شود، ظرفیت مرز سومار از ۴۰۰ کامیون به هزار کامیون افزایش پیدا خواهد کرد.

حل مشکلات مسیر بیستون، هرسین، نورآباد دیگر موضوعی بود که استاندار کرمانشاه به آن اشاره کرد.

بازوند با بیان اینکه مرز برای کشور یک فرصت است خاطرنشان کرد: اگر مسیر مرز شیخ صله اصلاح شود، این مرز می‌تواند ظرفیت خود از ۲۰۰ کامیون را به ۵۰۰ کامیون افزایش دهد. 

این مسؤل پیگیری راه آهن کرمانشاه در مسیر اسلام آباد غرب را یکی از مطالبات جدی مردم عنوان کرد و بیان داشت: اگر حضرتعالی عنایت داشته باشید که این طرح در تفاهم نامه دولت با قرارگاه خاتم الانبیاء قرار گیرد لطف بزرگی درحق مردم کرمانشاه انجام داده‌اید.

ابلاغ اعتبار جهت طرح باغ موزه دفاع مقدس، ساختمان پارک علم و فناوری و زیرساخت‌های لازم در بازارچه‌های مرزی دیگر خواسته بازوند از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شرکت جهاد نصر مبلغ ۵۵ میلیارد تومان طلب دارد و اکنون ۴۰۰ پرسنل آن ماه هاست حقوق دریافت نکرده اند، خواستار توجه بیشتری جهت پرداخت این مطالبات شد و گفت: تفاهم نامه بین صداوسیما جهت پوشش در برخی مناطق نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است که رئیس سازمان صدا و سیما کشور نیز اعلام آمادگی کرده است، لذا اکنون نیازمند توجه حضرتعالی هستیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول