اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

پرداخت ۹٠۴٠ تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام، گفت: ۹٠۴٠ تسهیلات به مبلغ ۷۷٠ میلیارد ریال به واحدهای آسیب دیده از کرونا به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت  ۹٠۴٠ تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رحمت‌الله قیصوری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ظهر امروز در نشست مشترک اعضا شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، گفت: مهمترین مزیت‌ها و قابلیت‌های استان وجود ذخایر مناسب نفت و گاز، بهره مندی از موقعیت مرزی مناسب و نزدیکترین مرز به عتبات عالیات، فراوانی نسبی آب، امکان مهار آن و وجود دشت‌های بزرگ برای فعالیت‌های کشاورزی و آبزی پروری، دارا بودن ذخایر معدنی با کمیت و کیفیت مطلوب و طرح سامانه گرمسیری و مهار آبهای مرزی( تامین آب ۱۸٠٠ هکتار اراضی کشاورزی، تامین بخشی از آب شرب و صنعت) است.

وی افزود: چالش‌ها و تنگناها استان، بالا بودن بیکاری فارغ‌التحصیلان، ناقص بودن زنجیره تولید در پتروشیمی، کم رغبت بودن سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، پروژه‌های نیمه تمام آب و خاک از جمله سامانه گرمسیری صدا و... است.

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان داشت: در ابتدای دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی در این استان مرزی اجرا شده که مهمترین آن احداث ندامتگاه مرزی ایلام و مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی، آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی و روستاهای همجوار، احداث سد سیکان و شبکه آبیاری و زهکشی، احداث سد چناره و... است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت طول راه‌های اصلی ایلام از ۴۳٠ به ۶٠٠ کیلومتر افزایش یافت و ۸/۵ کیلومتر تونل در راه‌های ارتباطی استان نیز حفاری شده است.

قیصوری خاطر نشان کرد: مهمترین اولویت‌های توسعه ایلام، اتصال استان به خطوط ریلی، تکمیل سامانه گرمسیری، تسریع در تکمیل طرح‌های مهار آب‌های مرزی صدا و شبکه آبیاری و زهکشی، تکمیل طرح‌های فاضلاب شهری و آبرسانی به شهرهای ایلام، مهران و ملکشاهی، اجرای مصوبات کارگروه امنیت شرق و غرب و افزایش اعتبارات زیرساخت‌های اربعین در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مهم و ضروری است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۹٠۴٠ تسهیلات به مبلغ ۷۷٠ میلیارد ریال به واحدهای آسیب دیده از کرونا به متقاضیان پرداخت شده است.

قیصوری یادآور شد: نرخ بیکاری استان از ۱۷/۲ درصد در سال ۹۱ به ۸/۳ درصد در سال ۹۸ کاهش یافته و حجم مخازن سدها در این مدت از ۷٠ میلیون متر مکعب به ۳۵۱۵ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

ایلام با جمعیت ۵۸٠ هزار و ۱۵۸ نفر و با ۱۱ شهرستان کم‌جمعیتی استان کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول