اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بی‌بصیرتی مردم صلح را به امام حسن تحمیل کرد

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی گفت: بی‌بصیرتی و عدم تحلیل سیاسی جامعه و یاران امام، صلح را به آن حضرت تحمیل کرد.

بی‌بصیرتی مردم صلح را به امام حسن تحمیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی اظهار کرد: افراد اطراف امام حسن در جنگ سست‌عنصر بودند و به علت عدم تحلیل سیاسی موجبات شکست امام حسن و برقراری صلح را ایجاد کردند.

وی با تأکید بر لزوم وجود تحلیل سیاسی در میان جامعه تصریح کرد: مطالعه تاریخ و درس عبرت‌های تاریخی راه را به ملت نشان می‌دهد و با افزایش تحلیل سیاسی مردم می‌توان مانع از فریب دشمنان اسلام شد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بر استقلال امت اسلامی تأکید کرد و گفت: وابستگی به بیگانگان عاملی می‌شود تا تهدیدها و تحریم‌ها در کشور اثرگذار باشد اما در صورت وجود استقلال ترسی از مشکلات خارجی ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: ویژگی امت اسلامی تصمیم‌گیری مستقل از شرق و غرب است و حفظ استقلال در عرصه‌های مختلف همچون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ازجمله این ویژگی‌ها است.

خطیب جمعه بجنورد همچنین با اشاره به تلاش کفار برای عقب‌ماندگی امت اسلامی ادامه داد: کفار نگران پیشرفت امت اسلامی هستند و ایستادگی در برابر دشمن بسیار مورد تأکید و اهمیت زیادی دارد.

وی بر جلوگیری از افراط‌وتفریط نیز تأکید کرد و گفت: عبادت و سیاست در کنار هم مسیر امت اسلامی را تشکیل می‌دهد و مؤمن واقعی باید نسبت به مسائل روز آگاه بوده و در آگاهی کامل زندگی کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با اشاره به جایگاه شهدا در دین اسلام خاطرنشان کرد: شهدا با شوق به این مقام رسیدند و شیفته آن بودند.

وی افزود: شهادت، شریف‌ترین مرگ‌ها است و شهدا به‌عنوان شیرمردان شیطان ستیز، شهد شهود را نوشیدند و به مقام شاهدان مبشر دست یافتند.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: شهدا همچون شمش‌های طلا سرمایه‌ای برای امت و ملت محسوب می‌شوند که این گنجینه‌های درخشان و ارزشمند باعث سرافزاری و عزتمندی مردم جامعه است.

وی در انتها به سالروز جهانی سالمندان اشاره کرد و گفت: سالمندان در اسلام دارای جایگاهی ویژه هستند که باید همگان به آنان احترام بگذراند و از تجربیات و پختگی آنان استفاده کرده تا درس زندگی بیاموزیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول