اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش دمای هوا و بارش پراکنده باران در خراسان رضوی

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با توجه به نفوذ جریانات نسبتاً سرد شمالی و کاهش دما نسبت به رخداد بارش‌های پراکنده برف و باران در سطح استان به‌ویژه نیمه شمالی هشدار داد.

کاهش دمای هوا و بارش پراکنده باران در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی هواشناسی خراسان رضوی، مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار شماره 27 در خصوص نفوذ جریانات نسبتاً سرد شمالی و کاهش محسوس دما، همچنین وقوع بارش پراکنده باران و برف در استان به‌ویژه نیمه شمالی را پیش‌بینی کرد.

بر این اساس کاهش محسوس دمای هوا و رخداد بارش پراکنده باران در سطح استان (در ارتفاعات هزار مسجد و بینالود بارش پراکنده باران و برف) و در مناطق مستعد وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی‌شده، به‌طوری‌که بیشترین بارش طی روز دوشنبه ( هفتم مهرماه) در مناطق شمالی، غربی و ارتفاعات مرکزی استان و کاهش محسوس دمای هوا (بین 6 تا 8 درجه سلسیوس) از روز دوشنبه تا اوایل وقت روز چهارشنبه (نهم مهرماه) اعلام‌شده است.

همچنین احتمال آب‌گرفتگی معابر، تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی، لغزندگی و اختلال در سیستم حمل‌ونقل محورهای کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت و به‌ویژه کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان. (در نواحی کوهستانی و سردسیر حداقل دمای شبانه به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.) دور از انتظار نیست.

کاهش محسوس دمای هوا از  اواخر وقت یکشنبه ( 6 مهرماه) آغاز و با  احتمال بارش تا سه‌شنبه صبح ( هشتم مهرماه) و تداوم روند کاهش دمای هوا تا اوایل وقت چهارشنبه (نهم مهرماه) ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرده است ضمن خودداری از تردد و سفرهای غیرضروری به‌ویژه در محورهای کوهستانی شمال استان، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آن‌ها نسبت به تغییرات دمایی آسیب‌پذیرند، همچنین تمهیدات لازم برای جمع‌آوری محصولات کشاورزی دپو شده انجام شود.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول