اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

آمریکا: نژادپرستی و نقش آن در تعیین قیمت مسکن

نابرابری نژادی در ارزش مسکن و میزان ترقی قیمت مسکن، یک شکاف ثروت نژادی بزرگ و فزاینده را به وجود آورده است. به طور میانگین خانواده های سفیدپوست آمریکایی ثروتی 20 برابر بیشتر از خانواده های رنگین پوست دارند. تحقیق ما نابرابری نژادی فزاینده در ارزشگذاری مسکن را به عنوان یکی از دلایل کلیدی تداوم این شکاف و دو برابر شدن آن از سال 1980 به بعد شناسایی می کند.

آمریکا: نژادپرستی و نقش آن در تعیین قیمت مسکن

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: نابرابری نژادی در قیمت مسکن به نسبت 40 سال پیش امروز بیشتر شده و از سال 1980 به بعد، خانه های واقع در محلات سفیدپوست نشین در مقایسه با خانه های مشابه در اجتماعات رنگین پوست 200 هزار دلار بیشتر ارزشیابی می شوند.
تحقیق جدید ما در نحوه ارزشیابی مسکن نشان می دهد با وجود قوانینی که  فعالان واقعی حوزه معاملات املاک را از لحاظ کردن آشکار مسئله نژاد به هنگام ارزشیابی قیمت ملک منع می کند، ترکیب نژادی محله همچنان عاملی در جهت ارزشگذاری نابرابر مسکن محسوب می شود. مطالعه ما که در نشریه «مشکلات اجتماعی» منتشر شده نشان می دهد که این نابرابری فزاینده، هم نتیجه سیاست های تاریخی و هم اقدامات متاخرتر در این زمینه است.
در دهه 1930 دولت فدرال روند مشخصی را برای ارزشیابی میزان ارزش یک ملک در نظر گرفت. این پروسه که اغلب خط کشی تبعیضی نامیده می شد، ترکیب نژادی و اجتماعی و اقتصادی محله را در تعیین قیمت خانه مورد استفاده قرار می داد. به این ترتیب قیمت خانه های واقع در اجتماعات سفیدپوست نشین، بیشتر از خانه های املاک مشابه در اجتماعات رنگین پوست برآورد می شد.
قوانین تصویب شده در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 به کار بستن چنین روندی را منع می کرد. اما این قانون به ارزیاب ها اجازه می داد از قیمت فروش قبلی برای تعیین ارزش خانه استفاده کنند. تحقیق ما نشان می دهد که چگونه استفاده از قیمت فروش قبلی و مبتنی بر نژاد، این تضمین را به وجود می آورد که ارزیاب ها همچنان به قیمتگذاری خانه های واقع در محلات سفیدپوست نشین به بهایی بالاتر از خانه های مشابه در اجتماعات سیاه پوست نشین و لاتین تبار نشین  ادامه دهند. همیشه نژاد پرستی پشت این سیستم قرار داشته است.
فعالان حوزه معاملات املاک حتی وقتی میزان تقاضا برای ملک خلاف این را می گوید، با فرض نامطلوب بودن اجتماعات رنگین پوست برای سکونت با این نابرابری های تاریخی  کنار می آیند .

چرا این موضوع اهمیت دارد
برای بیشتر خانواده های آمریکایی خانه بزرگ ترین سرمایه آنها به شمار می رود. به این ترتیب با ترقی قیمت خانه ثروت آنها افزایش پیدا می کند و آنها را قادر می سازد هزینه های بازنشستگی خود، تحصیلات کالج فرزندانشان یا هزینه های غیرمنتظره مثل صورتحساب های درمانی بزرگ را تامین کنند.
نابرابری نژادی در ارزش مسکن و میزان ترقی قیمت مسکن، یک شکاف ثروت نژادی بزرگ و فزاینده را به وجود آورده است. به طور میانگین خانواده های سفیدپوست آمریکایی ثروتی 20 برابر بیشتر از خانواده های رنگین پوست دارند. تحقیق ما  نابرابری نژادی فزاینده در ارزشگذاری مسکن را به عنوان یکی از دلایل کلیدی تداوم این شکاف و دو برابر شدن آن از سال 1980 به بعد شناسایی می کند.
این شکاف های روزافزون تنها بر مالکان خانه اثر نمی گذارد، بلکه بر مستاجران نیز اثر گذار است. از سال 1980 قیمت مسکن بسیار سریع تر از تورم، درآمدها و قیمت کالاهای مصرفی نظیر مواد خوراکی یا پوشاک افزایش پیدا کرده است. در نتیجه هزینه های مسکن اکنون سهم بزرگ تری از هزینه های خانوارها را  تشکیل می دهند.
خانواده هایی که به طور تاریخی در محلات سفیدپوست مالک خانه بوده اند، به این دلیل که در نتیجه ترقی ارزش خانه هایشان ثروت نسبی آنها بیشتر شده، می توانند از پس این افزایش هزینه ها برآیند. اما برای افراد دیگر جز این عده، هزینه بالای مسکن فشار زیادی به آنها وارد می کند. برای بسیاری از مستاجران هزینه های بالای مسکن به همراه دستمزدهای راکد، باعث به وجود آمد یک بحران در مسکن ارزان قیمت حاد و در حال وخیم تر شدن گردیده است. بسیاری– از جمله در طول این همه گیری- برای  حفظ سرپناه خود تلاش می کنند، و عده بسیار اندکی برای رسیدن به مرحله صاحبخانه دار شدن، می توانند به اندازه کافی پول پس انداز کنند.
سرانجام به این دلیل که مالیات های مسکنی که در زمینه گسترش زیر ساخت های فیزیکی، خدمات عمومی و تسهیلات رفاهی دیگر هزینه می شود، بر اساس ارزش ملک تعیین می شود و خانه های با ارزش بالاتر در محلات سفیدپوست نشین بهتر از مدارس، کتابخانه ها و پارک های با بودجه های بیشتر و امکانات رفاهی – حتی خدمات ضروری مثل آب آشامیدنی- برخوردار می شوند.

آنچه که هنوز ناشناخته است
پژوهشگران همچنان در حال تحقیق در این باره اند که با کمک کدام سیاست های دولتی و انگیزه در صنعت ساختمان، می توانند نابرابری های شدید و فعلی در سطح بازار مسکن آمریکا را از میان بردارند.
آماده سازی آن دسته از کسانی که در نتیجه سیاست های نژادپرستانه مسکن فدرال آسیب می بینند و وضع استانداردهای قانونی جدید برای ارزشیابی ملک، پیشنهادهایی هستند که می توانند گام های اولیه مهمی را به سوی برابری شکل دهند. اما حل و فصل کامل نژادپرستی در حوزه مسکن، مستلزم تغییر ساختار بسیاری از شالوده های بازار مسکن آمریکاست.

نویسنده: جونیا هاول (Junia Howell) استادیار جامعه شناسی در دانشگاه پیتسبورگ /  الیزابت کورور گلن (Elizabeth Korver-Glenn) استادیار جامعه شناسی در دانشگاه نیومکزیکو

منبع: https://b2n.ir/687426

انتهای پیام.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول