اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دولت‌های غربی بزرگترین ناقض حقوق ملت ایران هستند

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ادعای برخی دولت‌های غربی مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران، گفت: بزرگترین ناقض حقوق ملت ایران، دولت‌های غربی هستند که با وضع و اجرای تحریم‌های ظالمانه، حقوق همه مردم ایران را زیر پا گذاشته و با گستاخی تمام و به دروغ مدعی حمایت از حقوق یک یا چند فرد متهم و یا مجرم هستند.

دولت‌های غربی بزرگترین ناقض حقوق ملت ایران هستند

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور در زندان تهران بزرگ با زندانیان به گفت‌وگو پرداخت و مسائل و مشکلات آنها را بررسی کرد؛ وی در این بازدید با تأکید بر اینکه هر چند اداره زندان‌ها زیر نظر قوه قضائیه است، ولی اداره مطلوب و بهینه زندان‌ها نیازمند انجام وظایف و تکالیف قانونی دیگر دستگاه‌ها و کمک به سازمان زندان‌ها در این زمینه است، تصریح کرد: با وجود اینکه نمی‌توان منکر نقش محوری فرد در ارتکاب جرم و بزه شد، ولی نمی‌توان از نقش تأثیرگذار بسیاری از دستگاه‌ها در جلوگیری از انحراف فرد و یا سوق دادن وی به سمت بزه به‌راحتی گذشت که در این میان موضوع اهمال و سستی و یا ترک فعل‌های مراجع ذیربط اهمیت ویژه‌ای دارد.

باقری کنی با تأکید بر اینکه سازمان زندان‌ها مسؤول مستقیم صیانت از حقوق زندانیان است، گفت: وظیفه سازمان زندان‌ها رافع مسؤولیت دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها نیست؛ به‌ویژه در زمینه بازاجتماعی کردن زندانیان مسؤولیت‌های سنگینی متوجه مراجعی مانند حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره به دو رسالت اصلی حکومت دینی یعنی اجرای عدالت و زمینه‌سازی برای تکامل و تعالی آحاد مردم، اظهار کرد: شاخص «زندانبانی تراز» باید این باشد که خانواده زندانی غیر از دوری و فراق از فرد زندانی هیچ نگرانی و دغدغه‌ای درباره سلامت، آسایش، رفاه و نشاط وی در زندان نداشته باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر با تأکید بر رعایت «حقوق متهم و مجرم» از یک طرف و «حقوق شاکی و جامعه» از سوی دیگر ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که «واحد سنجش حبس» به جای «سال»، نه حتی «ماه و هفته و روز»، بلکه «ساعت» باشد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به ادعای برخی دولت‌های غربی مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران، تصریح کرد: بزرگترین ناقض حقوق ملت ایران، دولت‌های غربی هستند که با وضع و اجرای تحریم‌های ظالمانه، حقوق همه مردم ایران را زیر پا گذاشته و با گستاخی تمام و به دروغ مدعی حمایت از حقوق یک یا چند فرد متهم و یا مجرم هستند.

باقری کنی در ادامه افزود: امروز دولت‌های غربی نمی‌توانند در جایگاه مدعی حقوق مردم ایران بنشینند، بلکه باید تمام قد در جایگاه متهم در برابر ملت ایران بایستند و پاسخگوی جنایات و خسارات ناشی از تحریم‌های ظالمانه بر آحاد مردم ایران باشند.

بازدید از بخش‌های مختلف این زندان و دیدار با مددجویان در کنار بررسی اقدامات و خدمات سازمان زندان‌ها بر اساس شاخص‌های حقوق بشر از جمله مه‌مترین محور‌های این بازدید بود. در این بازدید ١٢ ساعته که رئیس سازمان زندان‌ها نیز حضور داشت، بر رعایت حقوق زندانیان و اطمینان از تأمین نیاز‌های مادی و معنوی آن‌ها تأکید شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول