اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کشف یک تن و 662 کیلو مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و 662 کیلو مواد افیونی و دستگیری سوداگران مرگ، در درگیری مسلحانه پلیس با اعضای 2 تیم از یک باندحرفه ای قاچاق مواد مخدر در استان خبر داد.

کشف یک تن و 662 کیلو مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

 "احمد طاهری" در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان  اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های "ایرانشهر" و "خاش" با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ، اعضای این  باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان های مذکور به مرکز کشور داشتند، را شناسایی کردند.

وی افزود: در این رابطه مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با 2 دستگاه پژو 405 در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در حوالی منطقه "ایرانشهر به دلگان" این شهرستان بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه و در مناطق صعب العبور متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این عملیات و با اقدام به موقع مأموران ضمن توقیف خودرو قاچاقچیان در بازرسی از آنان مقدار یک تن و 287 کیلو و 950 گرم مواد افیونی شامل 886 کیلو و 950گرم تریاک و 401 کیلوگرم حشیش کشف شد.

طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش نیز با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله 2 دستگاه تویوتا و پیکاپ و یک دستگاه پژو 405 در محور "سنگان – خاش" در حال انتقال مقادیر قابل توجه مواد افیونی بودند ، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، ضمن دستگیری یک نفر قاچاچی ، دیگر اعضاء این باند با رها کردن خودروها و استفاده از صعب العبور بودن منطقه به سمت ارتفاعات متواری شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر با تلاش و سرعت عمل خود، در بازرسی از خودروهای توقیفی 374کیلو و 200 گرم تریاک کشف کردند.

طاهری با اشاره به اینکه در نتیجه انهدام این باند سازمان یافته در مجموع یک تن و 662 کیلو و 150گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول