اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اولین اقامتگاه بومگردی روستای هدف گردشگری هزاوه افتتاح شد

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: همزمان با اولین روز گرامیداشت هفته گردشگری اقامتگاه بومگردی هزار آبه در روستای هزاوه شهرستان اراک افتتاح شد.

اولین اقامتگاه بومگردی روستای هدف گردشگری هزاوه افتتاح شد

مصطفی مرزبان در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: همزمان با اولین از هفته گردشگری اقامتگاه بوم‌گردی هزار آبه در روستای هزاوه شهرستان اراک افتتاح شد که این اقامتگاه با مساحت ۳۲۷ متر و ۳ سویت اقامتی ظرفیت اقامت همزمان ۱۵ نفر را دارد.

وی افزود: اقامتگاه بوم‌گردی هزار آبه با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریال زمینه اشتغال 3 نفر را فراهم آورده است. 

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: بی‌شک انتخاب شعار سازمان جهانی گردشگری با نام «گردشگری و توسعه روستایی» تعیین شده است تا از ظرفیت‌های بی‌بدیل و منحصر به فرد روستاها در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم آوردن فرصت‌هایی در خارج از شهرهای بزرگ استفاده شود. 

مرزبان بیان داشت: همان‌طور که گردشگری روستایی تقاضا برای هنرهای دستی و دیگر فعالیت‌هایی را که به نیروی کار بیشتر نیاز دارند، بالا می‌برد به همان اندازه هم گردشگرانی را خارج از فضای اقتصاد روستا جذب می‌کند که از یک طرف شرایطی را برای بازسازی سکونت‌گاه‌های روستایی که خالی از سکنه شده‌اند فراهم می‌آورد و مهاجرت معکوس ایجاد می‌کند و از طرف دیگر به ایجاد شغل و توانمند‌سازی روستاییان و کاهش فقر و توزیع ثروت و احیای هنر، فرهنگ و غذاهای بومی محلی کمک شایانی می‌کند.

روستای تاریخی هزاوه زادگاه امیرکبیر با آب و هوای بکر و سرزمینی سرسبز و باغات زیبا در ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهرستان اراک واقع شده است.

این روستا یکی از مناطق هدف گردشگری استان مرکزی محسوب می‌شود که کار بازسازی منزل قدیمی امیرکبیر به پایان رسیده و آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول