اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

عمران‌خان: یک روز باید به نام «ریشه‌کنی اسلام‌هراسی» در دنیا نامگذاری شود

نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به اینکه مسلمانان و اماکن مقدس آنان هدف حمله قرار می‌گیرد و قرآن سوزانده می‌شود، گفت: باید روزی به نام «ریشه‌کنی اسلام‌هراسی» در دنیا نامگذاری شود.

عمران‌خان: یک روز باید به نام «ریشه‌کنی اسلام‌هراسی» در دنیا نامگذاری شود

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه هند 8 میلیون کشمیری را محاصره کرده و نیروهای بیشتری را به این کشور فراخوانده اظهار داشت: جامعه بین الملل باید در مورد تخلفات جدی در کشمیر تحقیق کند.

نخست وزیر پاکستان گفت: هند اسلام‌هراسی را در شبه قاره ترویج می کند و باید روز جهانی برای ریشه‌کنی اسلام هراسی در جهان تعیین شود.

به گفته وی، اماکن مقدس و متبرکه مسلمانان هدف حمله قرار می‌گیرد، قرآن سوزانده می‌شود طرح‌های جنجالی و اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام توسط مجله فرانسوی شارلی ابدو منتشر می‌شود.

وی با تأکید بر موضوع کشمیر در این نشست افزود: هند صدها کشمیری بی گناه را به بهانه‌های مختلف به طور غیرقانونی کشته است.

به گفته وی، تا حل و فصل کامل مسئله کشمیر نمی توان صلح پایدار در جنوب آسیا برقرار کرد. بدترین نقض حقوق بشر در کشمیر صورت می‌گیرد و شورای امنیت نیز سال گذشته سه مرتبه وضعیت کشمیر را بررسی کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان تصریح کرد:  اسلام‌آباد از مبارزه مشروع مردم کشمیر برای حق تعیین سرنوشت خود حمایت می کند. هند باید موافقت کند اختلافات موجود مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل حل و فصل شود و مردم کشمیر نیز خواستار آن هستند. پس از آن باید بلافاصله محاصره نظامی و سایر محدودیت ها را برطرف کند.

به گفته وی، امروزه برخی کشورها توافقنامه‌های بین المللی را نقض و اصول اساسی مانند حق تعیین سرنوشت را نادیده می‌گیرند.

عمران خان تصریح کرد: ما خواهان صلح و ثبات در منطقه هستیم. هیچ کس در دنیا نمی تواند در امان باشد مگر اینکه همه در امنیت باشند.

خان در ادامه یادآور شد: اگر دولت هند هرگونه تجاوزی را علیه پاکستان آغاز کند ، ملت پاکستان به طور کامل پاسخ خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت پاکستان یادآور شد: از زمان روی کار آمدن این دولت، برای پیشرفت مردم تلاش زیادی کرده ایم. در همین راستا بسته 8 میلیاد دلاری مقابله با کرونا و تسهیل و کمک به مشاغل کوچک از جمله اقداماتی است که صورت گرفته و در شرایط کرونا، اقتصاد را نیز بهبود دادیم.

به گفته نخست‌وزیر پاکستان، سیاست خارجی ما داشتن روابط خوب با همسایگان و حل مشکلات از طریق گفت‌وگو است. ما می توانیم در این برهه به صلح ، ثبات و حسن همجواری برسیم.

وی گفت: کشورهای ثروتمند نمی‌توانند در حالی که از پولشویی حمایت می‌کنند، در مورد حقوق بشر صحبت کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول