اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تحلیل استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلام تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد»

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلام تاریخی امام مبنی بر خرمشهر را خدا آزاد کرد قابل تحلیل است.

تحلیل استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلام تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد»

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در برنامه شب‌‌های شیدایی به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: احمله داعش گونه در شهریور ۵۹ اتفاق می‌افتد امام می‌فرماید دزدی آمده و سنگی دزدکی انداخته و در رفته است امام بارها دشمن را این گونه تعریف کرده است زیرا تمام پایه‌های دشمن مادی بود.

استاندار کهگیلویه و بویراجمد ادامه داد: سختی‌هایی تحمل شد و در سال ۶۰ روزی مثل امروز را تجربه کردیم امروز سالگرد شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه است  فرمان ولی امر محقق شد و نقطه عطفی در جنگ بود.

وی به دیگر روزهای تاریخی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یک روز تاریخی و شیرین اتفاق می‌افتد و آزادی خرمشهر که کاری فوق العاده در دوره دفاع مقدس بوده و فتح خرمشهر کار نظامی پیچیده‌ای بود رخ می‌دهد و امام می فرماید خرمشهر را خدا آزاد کرد چرا که می‌خواهد جلوی غرور را بگیرد و راه گم نشود این کار برای ادامه انقلاب لازم بود که آن پیروزی با آن همه دستاورد این گونه تعبیر شود.

استاندار ادامه داد: امام هوشمندانه و روانشناسانه و جامعه شناسانه و با نگاه فرماندهی حرف می‌زد و در جایی دیگر می‌گوید من بر دست و باوزی رزمندگان بوسه می‌زند و ویژگی بارز این بود که صادقانه با رزمندگان و مردم صحبت می‌کند امام به آحاد مردم در جنگ توجه می‌کند.

وی گفت: تا زمانی که بسیج ورود پیدا نکرد موفقیت‌های بزرگ حاصل نشد در قالب بسیج مردمی هر کسی به سهم خود از این انقلاب و کشور در برابر حمله ددمنشانه دشمن پاسداری می‌کرد جنگی که در دنیا سابقه ندارد که هواپیما را به کسی اجاره دهند و ۴۰ کشور نیرو و تجهیزات دهد که بعد از جنگ جهانی اول و دوم بی‌سابقه بود آن هم در برابر کشوری که تازه انقلاب کرده است.

کلانتری که در برنامه شب‌های شیدایی و در هفته دفاع مقدس سخن می‌گفت افزود:  هوشمندانه‌ترین ریل‌گذاری برای دفاع مقدس چارچوبه‌ای است که مقام معظم رهبری تعیین کرده تا جوانان بدانند دفاع مقدس بخش هویت بخش دینی ماست و الگو گرفته از قیاخ عاشورا بوده و در عین سختی‌ها به ما عزت داد و جنگ را با کمترین امکانات با عزت پشت سر گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: حرکت ترکیبی و منسجم باعث شد که جمهوری اسلامی در برابر دنیای استکباری ایستادگی کند و یک وجب از خاک خود را از دست ندهد و در ادامه امام با درایت و با معامله با خدا قطع‌نامه را پذیرفت و جنگ با پیروزی خاتمه یافت و این عزت به جز پیروی از رهبر ایجاد نمی‌شد.

کلانتری یادآور شد: در جبهه ترک و لر و عرب کنار هم بودند و خروجی این شد که امروز سربلند هستیم و دشمن جرات حمله نظامی را ندارد و می‌داند یک ملت متحد جوان داده پشت سر فرمانده کل قوا هستند.

وی به یکی دیگر از دلایل موفقیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرماندهان ما خودشان جلو بودند و حتی لباس رزمندگان را می‌شستند و کفش‌های بچه‌ها را واکس می‌زدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول