اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تصمیمات استانی نیاز فعلی اصفهان در مقابله با کرونا

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان علیرغم تمام تلاش‌ها خوب نیست و بعضی تصمیمات باید در استان گرفته شود، اگر مدیران استان بخواهند منتظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد خیلی از فرصت‌ها از دست خواهد رفت و مشکلات مردم بیشتر می‌شود.

تصمیمات استانی نیاز فعلی اصفهان در مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطر دلاورمردان ۸ سال دفاع مقدس و شهدایی که از همه چیز خود گذشته و از دین، ملک و ناموس ایران دفاع کردند، اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در شهر اصفهان علیرغم تمام محدودیت‌های کرونایی برگزار شد، با توجه به اینکه امسال چهلمین سال دفاع مقدس است امکان مطول بودن برنامه‌ها و استمرار آن‌ها تا پایان سال وجود دارد.

اهتمام بیشتر به اجرای طرح تکریم ارباب رجوع

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مأموریت همه ما پاسداری از خون شهدا و دلاورمردی‌های این عزیزان سلحشور است، افزود: باید با کار و تلاش شبانه‌روزی و اقدامات مؤثر به مردم کمک کنیم و در این شرایط سخت آنچه که برای ما مقدور است برای مردم میسر کنیم، شهرداران مناطق مختلف شهرداری، معاونان و کارکنانشان لازم است بیشتر نسبت به اجرایی شدن طرح تکریم ارباب رجوع اقدام کنند و در این شرایط مرهمی برای آلام مردم باشند.

مواجهه با دلالی در گرو قانونمندی کار مردم در شهرداری‌ها

وی خاطرنشان کرد: شاید ما نتوانیم همه مشکلات مردم را حل کرده و هر خواسته‌ای را اجابت کنیم اما وظیفه ما است که در برخورد با ارباب رجوع نهایت احترام را داشته و برای رفع و رجوع مشکلات مردم تلاش کنیم و اجازه ندهیم مردم در پیچ و خم ارجاعات بی‌دلیل گرفتار شوند.

نصراصفهانی تاکید کرد: تا زمانی که کار مردم در شهرداری‌ها روان نشود و قانونمند پیش نرود و مردم احساس امنیت نکنند ما همچنان با پدیده دلالی و کارچاق‌کنی مواجه هستیم، هر کسی که از این گونه رفتارها متنفر است حتماً خودش باید اقدام کرده و شرایطی را فراهم کند که مردم عزیز به جز کارمندان شهرداری بخواهند به افراد دیگری متوسل شوند و امورات خود را از طریق آن‌ها دنبال کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: یکی از مواردی که در این زمینه اهمیت دارد و شهرداری محترم باید به آن توجه داشته باشد ارزیابی کارِ کارکنان شهرداری‌های مناطق علاوه بر درآمد و خدمات مناطق و ارزیابی میزان تکریم ارباب رجوع است، این اقدام بسیار ضروری و مهم است.

تصمیمات استانی نیاز فعلی اصفهان در مقابله با کرونا

وی همچنین با اشاره به نامه اخیر استاندار اصفهان به وزیر کشور مبنی بر تفویض اختیار به استان اصفهان جهت پشت سر گذاشتن سریع‌تر مشکلات استان، مطرح کرد:  امید داریم این درخواست به جا مورد اجابت قرار گیرد و با توجه به توانمندی‌های استان اصفهان از جمله مدیریت اجازه داده شود این مسائل تدبیر شده و در کوتاه‌ترین زمان حل شود و با توجه به شرایط تصمیم گرفته شود.

نصراصفهانی تصریح کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان علیرغم تمام تلاش‌ها خوب نیست و بعضی تصمیمات باید در استان گرفته شود، اگر مدیران استان بخواهند منتظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد خیلی از فرصت‌ها از دست خواهد رفت و مشکلات مردم بیشتر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه نیاز است در کل کشور با تمرکزگرایی خداحافظی شود، ابراز کرد: باید به سمت تمرکززدایی حرکت کرده و تفویض اختیار باید تجلی پیدا کند و با اعتماد به مدیران بپذیریم که مدیران استانی، شهرستانی و شهری هم از سهم بالا و تدابیر لازم برخوردار هستند و حتماً تصمیمات به جا، مناسب و مطلوبی خواهند گرفت که خسارت و مشکلی برای مردم شهر و استانشان نداشته باشد؛ در رابطه با کرونا اقدامات مناسبی انجام شده است ولی باز هم با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با اشاره به انجام بالغ بر ۳۰ اقدام موثر توسط مدیریت شهری اصفهان و استمرار بخش عمده‌ای از این اقدامات ابراز امیدواری کرد که همه مردم و دستگاه‌های اجرایی در استان اصفهان که در وضعیت فوق قرمز به سر می‌برد اهتمام داشته و سلامت مردم را در اولویت قرار دهند و هر کسی در هر زمینه امکان انجام اقدامی دارد به وظیفه خود عمل کند.

برنامه شاد سرویس‌دهی کامل ندارد

نصراصفهانی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و تأکید بر مناسب نبودن شرایط استان اصفهان ادامه داد: علیرغم تمام تلاش‌ها برنامه شاد هنوز نمی‌تواند سرویس‌دهی کامل را داشته باشد، باید زیرساخت‌های استان تقویت شود و مخابرات تسهیلات مناسب‌تری در اختیار مدارس و آموزش و پرورش قرار دهد، تفویض اختیار به استاندار که دو نقش مقام عالی دولت در استان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان را دارد می‌تواند در حل این موارد مؤثر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به ۷ مهر به عنوان روز آتش‌نشانی اشاره و از جانفشانی آتش‌نشانان در آتش‌سوزی در پالایشگاه آبادان و به شهادت رسیدن آنها سخن گفت و بیان کرد: آتش‌نشانی قدمت ۱۶۰ ساله دارد، باتوجه به اینکه همیشه آتش نشانی اصفهان یکی از بهترین ها در کشور بوده است، امیدوارم مشکلات آتش‌نشانان از طریق معاون مالی و اقتصادی و معاون برنامه ریزی شهردار اصفهان مورد توجه باشد.

وی در ادامه روز ناشنوایان و نابینایان را نیز تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که شرایط زیستی آن‌ها بهتر شود و بتوانند زندگی بهتری داشته باشند و گفت: روز ۱۰ مهر ماه روز جهانی سالمندان است، نیازهای این عزیزان نیز مورد توجه مسؤولان محترم خواهد بود و نیکی به این افراد مورد توجه دین هم هست؛ باید بپذیریم هنوز آن‌طور که شایسته و بایسته است شهر آماده خروج معلولان و سالمندان به صورت مستقلانه نشده است و این موضوع باید به جد در دستور کار کمیسیون عمران و شهرسازی قرار گیرد و توسط شهرداری پیگیری شود.

نصراصفهانی در پایان عنوان کرد: وضعیت رانندگان استیجاری وضعیت خوبی نیست و با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی شاید ادامه این مسیر برای آنها امکان پذیر نباشد، امید داریم که با تلاش مسؤولان علیرغم مشکلات شرایط بهتری برای این عزیزان رقم بخورد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول