اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ارتش از«مدافعان سلامت» در کرمان تجلیل کرد

به مناسبت هفته دفاع مقدس، قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش طی مراسمی از «مدافعان سلامت» در کرمان تجلیل کرد.

ارتش از«مدافعان سلامت» در کرمان تجلیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طی آیینی و به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان کشوری و لشکری، پیش از ظهر امروز از مدافعان سلامت در بیمارستان‌های کرمان توسط قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در منطقه جنوب‌شرق تجلیل شد.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دلیل اینکه باید تجلیل از مدافعان حوزه سلامت را داشته باشیم تقارن مقدس این دو دفاع است.

 

 

وی عنوان کرد: یک زمانی موقعیت زمانی ایجاب می‌کرد که در عرصه دفاع از تهدیدات سخت در حوزه دفاعی و امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی ایران عزیزان ما در نیروهای مسلح (ارتش، سپاه) دفاع سختی در مقابل دشمنان این مرز و بوم  انجام دهند اما با توجه به اینکه اکنون کشور درگیر ویروس منحوس کرونا شده، مدافعان سلامت در مقابل این ویروس به مبارزه پرداختند و دفاع اصلی ما امروز در این عرصه است.

غلامعلیان با بیان اینکه تجلیل از مدافعان سلامت و کسانی که جان خودشان را در مقابله با بیماری منحوس کرونا به خطر انداخته‌اند تا ما در امان باشیم وظیفه ذاتی و عرفی ما است، بیان داشت: ارتش ماموریت‌هایی در حوزه دفاع از حدود جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد و در زمینه مقابله با بیماری منحوس کرونا اقدامات بسیار برجسته‌ای در سطح کشور انجام داده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق کشور افزود: این قرارگاه در استان کرمان از همان ابتدا که شواهد این بیماری در کشور خودش را نشان داد بلافاصله در چهار شهرستان استان حدود ۱۴ ایستگاه پایش و غربالگری را دایر کرد و ۳۵ هزار نفر از مردم در این ایستگاه‌ها پایش و غربالگری اولیه انجام شد.

وی ابراز داشت: در سطح استان نقاهتگاه‌هایی به استعداد تخت‌های بالا برای کمک به افرادی که درگیر کرونا می‌شوند را آماده کردیم و هم‌اکنون نیز این آمادگی را داریم.

غلامعلیان با اشاره به اینکه راهبرد ارتش در مقابل ویروس منحوس کرونا یک راهبرد آفندی است، عنوان کرد: ما منتظر نشدیم این ویروس منحوس به پادگان‌های ما ورود پیدا کند و بعد ما در مقابل این بیماری دفاع کنیم.

وی افزود: این ادعا را اکنون داریم در تمام پادگان‌های ما حتی یک بیمار کرونایی در بین سربازان وظیفه دیده نشده و این یک افتخار بزرگی است و تو انستیم با حمله که به این ویروس، آن را در نطفه خفه کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب شرق کشور تاکید کرد: در چندین مرحله  مواد ضدعفونی کننده و ماسک تولید و در سطح شهر بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع کردیم.

غلامعلیان بیان کرد: همچنین سه مرحله توزیع کمک‌های مومنانه را در سطح استان انجام داده‌ایم که آخرین مرحله آن روز گذشته بود و ۴۵ تن مواد عذایی بین نیازمندان رودبار جنوب، شهرهای جنوبی و شرقی استان توزیع شد.

 

کمک به جامعه انسانی وظیفه دینی ما است

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در طول تاریخ  دو حمله جدی به جامعه انسانی وجود داشته است یکی در حوزه لشکرکشی‌ها و جنگ‌ها که مقابله با آن دفاع همه‌جانبه بود و آخرین این حملات در تاریخ ما جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: درست است که نیروهای مسلح پیش‌قراول دفاع مقدس بودند اما همه اقشار مردم در کنار این عزیزان به دفاع از کشور و مرزها پرداختند و امنیت کشور را حفظ کردند.

علیدادی‌سلیمانی گفت: جریان دومی که جامعه انسانی را در طول تاریخ دچار خطر و آسیب کرده ویروس‌ها  است که به سلامت جامعه آسیب می‌رساندند و فرماندهان و افسران این جبهه در طول تاریخ پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بودند که فداکاری کردند و هر جا نیاز بود بخش‌های دیگر به کمکشان آمدند تا توانستند پیروز شوند.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: در طول تاریخ افرادی جان خود را در دفاع‌ مانند هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند و چه در جنگ ویروس‌ها که پزشکان و پرستاران فداکاری به میدان رفتند و بعضا در این راه جان خود را از دست دادند و شهدای سلامت را در همین دوران خودمان می‌بینیم.

وی تاکید کرد: کار پرستاران و پزشکان در زمینه ویروس منحوس کرونا الهی و اعتقادی است و امروز یک جبهه رو در روی ما است و آن هم جبهه مبارزه با ویروس بسیار خطرناک و بی‌رحم کرونا است که پزشکان و پرستاران متعهد در خط مقدم مبارزه در حال جنگ و حهاد با این ویروس منحوس هستند و این هم یک  نوع جهاد با ابزار و سازکار دیگری است.

وی با اشاره به اینکه کمک به جامعه انسانی وظیفه دینی ما است، ابراز داشت: از ارتش که خود از  حافظان امتیت کشور هستند بابت تقدیر و تشکری که از مدافعان سلامت جامعه انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول