اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهر تبریز هر لحظه آبستن حوادث مختلف است/ 45 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی در تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تراکم جمعیت تبریز و سکونت 45 درصد از جمعیت استان در این شهر، گفت: شهر تبریز هر لحظه آبستن حوادث مختلف است و موضوع ایمنی در این شهر اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

شهر تبریز هر لحظه آبستن حوادث مختلف است/ 45 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرعامل و معاونان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با وی به مناسبت 7 مهر، روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی، اظهار داشت: عملکرد سازمان آتش‌نشانی در دو سال گذشته بی‌نظیر و شایسته قدردانی بوده است.
 
وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی بازار تاریخی تبریز در اردیبهشت سال 98، گفت: این حادثه با حضور به‌موقع و از خودگذشتگی آتش‌نشانان در کمتر از پنج ساعت مهار شد، در حالی که آتش‌سوزی قبلی در سال 88، در مدت 48 ساعت مهار شده بود.
 
پورمحمدی افزود: نصب شیرهای آتش‌نشانی که بعد از حادثه سال 88 نصب شده بود نیز در این زمینه تأثیرگذار بود و نشان داد که تقویت سیستم ایمنی تا چه اندازه می‌تواند از عمق حوادث بکاهد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حوادثی مانند پلاسکو، ایکی‌قاپیلار و آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران باید مایه درس‌آموزی باشد، افزود: متأسفانه تا زمانی که حادثه‌ای اتفاق نیفتد موضوع ایمن‌سازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
 
وی با اشاره به تراکم جمعیت تبریز و سکونت 45 درصد از جمعیت استان در این شهر، گفت: شهر تبریز هر لحظه آبستن حوادث مختلف است و موضوع ایمنی در این شهر اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
 
پورمحمدی اضافه کرد: ایمن‌سازی شهری نیازمند مطالعات عمیق درباره سیستم‌های ایمنی است که بر اساس آن می‌تواند متناسب با شرایط هر منطقه اقدام به ایجاد پایگاه و استقرار امکانات و تجهیزات مناسب کرد.
 
وی، تقویت سیستم‌های هشدار و پایش ایمنی در ساختمان‌ها و مراکز شهری را ضروری دانست و بر حمایت کامل مدیریت ارشد استان از سازمان آتش‌نشانی برای غربالگری ایمنی شهری تأکید کرد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی، آموزش را مهم‌ترین اصل در ارتقاء ایمنی شهری دانست و خاطرنشان کرد: تمام شهروندان باید نسبت به این امر احساس مسوولیت کنند.
 

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول