اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هیچ یک از دشمنان فکر نمی‌کردند جنگ 8 سال طول بکشد

همایش گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارت‌خانه در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

هیچ یک از دشمنان فکر نمی‌کردند جنگ 8 سال طول بکشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همایش گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، صبح امروز مورخ 6 مهر سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارت‌خانه در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه تخصصی تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس که در این دوران به نام 2 وزارت خانه مسکن و شهرسازی  و راه و ‌ترابری فعالیت می‌کرد، در محل باغ‌موزه دفاع آغاز به کار کرد. لازم به تاکید است این نمایشگاه تا ۱۰ مهرماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی از ساعت ۹ تا ۲۱ دایر خواهد بود و عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

هیچ یک از دشمنان فکر نمی‌کردند، جنگ 8 سال طول بکشد

در این همایش، نعمت اله ترکی، معاون منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، ضمن بیان اینکه دوران دفاع مقدس یک سنگر ناخواسته برای مردم ایران به حساب می‌آید، گفت: هیچ یک از دشمنان این ملت پیش‌بینی نمی‌کردند که این جنگ هشت سال به طول بکشد و تصور می‌کردند این جنگ به سرعت به اتمام خواهد رسید.

معاون منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، در تشریح نیت خبیثانه دشمن، ادامه داد: دشمنان مردم، سناریویی طراحی کرده بودند و تصور می‌کردند که سناریوی آن‌ها درست به مرحله اجرایی برسد.

*مثلت، امام خمینی(ره)، مردم و رزمندگان دشمن را به زانو درآورد

وی با اشاره به نوپا بودن انقلاب اسلامی ایران در اوایل جنگ، اظهار کرد: با توجه به آن که تنها ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت، دشمنان به خیال خام خود، فکر می‌کردند ساختار‌های ایران دگرگون شده است و می‌توانند طی مدت 3 روز جنگ را به اتمام برسانند و ملت ایران را به زانو در بیاورند.

ترکی، در توضیح ابعاد مقابله با دشمن در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: این جنگ سه ضلع داشت که ضلع اول آن امام خمینی(ره)، ضلع دوم مردم و ضلع سوم هم رزمندگان اسلام بودند که مانع از موفقیت دشمنان در جنگ شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول