اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آغاز اجرای طرح الکترونیکی تعویض پلاک در کردستان از هفته جاری/کاهش 17 درصدی تصادفات درون‌شهری در کردستان

رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: از روز سه شنبه هفته جاری طرح تعویض پلاک در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و هیچ کس بدون نوبت اجازه ورود به داخل مراکز پلاک خودرو ندارد.

آغاز اجرای طرح الکترونیکی تعویض پلاک در کردستان از هفته جاری/کاهش 17 درصدی تصادفات درون‌شهری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، برزو مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های خبری استان کردستان اظهار کرد: تصادفات درون شهری ( خسارتی، جرحی و فوتی) در کردستان در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: تصادفات منجر به فوت در استان سه درصد، تصادفات جرحی۸۶ درصد و تصادفات منجر به خسارت ۱۱ درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تعداد مرگ و میرها ناشی از تصادفات رانندگی را ۵۲ درصد مربوط به عابر پیاده، ۱۱ درصد راننده و ۲۹ درصد مربوط به موتورسیکلت و 8 درصد سایر موارد عنوان کرد. 

وی افزود: رانندگان با ۵۱ درصد، ۲۶ درصد عابر پیاده و ۲۳ درصد سرنشین بیشترین مجروحین ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

مرادی تاکید کرد: هر اندازه مردم قوانین را بیشتر رعایت کنند به همان اندازه میزان تصادفات کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا آمار تصادفات به صفر نرسیده است اظهار کرد: در رانندگی کاربران ترافیک باید اشتباه دیگران را به عنوان یک اصل جبران کنند.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان، اگر هر تخلفی منجر به تصادف شود کاربران باید خطای دیگران را جبران کنند.

وی مهم‌ترین برنامه پلیس راهور را تلاش در جهت روان‌سازی ترافیک و بخشی دیگر از برنامه‌ها در راستای کاهش تصادفات عنوان کرد.

مرادی سرعت بالای وسیله نقلیه و فاصله فرهنگ عابر پیاده با شاخص‌های ایده‌آل را علل بسیاری از تصادفات دانست.

وی ۷۲ درصد عوامل دخیل در تصادفات را مربوط به سواری‌ها دانست و گفت: عدم توجه به جلو و حواس پرتی و عدم رعایت حق تقدم امکان وقوع تصادفات را بالا می‌برد.

مرادی بیشترین تصادفات رانندگی را مربوط به رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال و ۳۵ تا ۴۴ سال دانست و افزود: ۳۶ درصد تصادفات مربوط به این گروه سنی است.

وی با اشاره به اینکه طرح تعویض پلاک الکترونیکی انجام می‌شود تاکید کرد: از روز سه شنبه هشتم مهرماه هیچ کس بدون نوبت اجازه ورود به داخل مراکز پلاک خودرو ندارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان یکی از شاخص‌های فرهنگی بودن مردم را استفاده از سامانه‌های الکترونیکی در انجام امورات روزمره زندگی است.

وی در ادامه یادآور شد: تعداد ۳۲ آموزشگاه رانندگی فعال در استان وجود دارد که تعداد ۲۶ مرکز پایه سه، ۳۲ مرکز پایه دو و یک آموزشگاه موتورسیکلت است. 

مرادی تعداد گواهینامه‌های جدید صادر شده در ۶ ماهه امسال را ۹ هزار و ۶۶ مورد، گواهینامه‌های تعویضی را ۲ هزار و ۶۹۰ مورد، گواهینامه المثنی را هزار و ۳۹۱ مورد و موارد تجمیع شده را ۳۷۴ مورد و تعداد گواهینامه صادر شده برای اتباع خارجی ۲ مورد ذکر کرد.

وی گفت: در ۶ ماه امسال تعداد هزار و ۱۳۳ خودرو نوشماره، ۳۹ هزار و ۷۰۰ مورد خودرو نقل و  ۱۹۳ موتور نوشماره و هزار و ۸۳۵ موتور نقل و انتقال شده و ۳۳۵ مورد تعویض پلاک موتور در استان انجام شده است.

مرادی افزود: در نیمه نخست امسال پنج هزار و ۴۶۷ دستور توقیف بر اساس قضایی داشته‌ایم که چهار هزار و ۴۱۰  مورد رد توقیف شده است.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان، تعداد ۲ هزار و ۱۷۴ مورد پاسخ استعلام قضایی از طریق پایگاه انتظامی به ما واصل شده است.

وی تاکید کرد: پلیس راهور به صورت جدی با متخلفان رانندگی برخورد می‌کند، در چند ماه گذشته با خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه داشته‌اند با پرداخت قسط‌بندی آنها موافقت شده است.

مرادی افزود: در راستای حفظ حجاب و عفاف در جامعه خودرو  رانندگان بدحجاب ضبط می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت مسافرت در ابتدای سال جاری به دلیل شیوه ویروس کرونا، گفت: در این راستا ۵۰۰ هزار تومان جریمه برای متخلفان صادر و به صورت سیستمی دستور توقیف خودرو صادر شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول