اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رهبر مخالفان سودان: عادی‌سازی، همان تسلیم شدن است

نخست‌وزیر پیشین سودان در همایش «مخاطرات عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی» گفت که عادی‌سازی در واقع همان تسلیم شدن است و هیچ ارتباطی به صلح ندارد.

رهبر مخالفان سودان: عادی‌سازی، همان تسلیم شدن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الصادق المهدی» نخست‌وزیر پیشین سودان و رهبر معنوی مخالفان در این کشور، از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

المهدی در یک همایش تحت عنوان «مخاطرات عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی» که در خارطوم برگزار شد، گفت که در حال حاضر «هیچ کشور عربی به صورت نظامی، با اسرائیل نمی‌جنگد».

وی با بیان اینکه عادی‌سازی در واقع همان تسلیم شدن است و هیچ ارتباطی به صلح ندارد، تأکید کرد که بیشتر کشورهای عربی با نیروهای مردمی غیر دولتی می‌جنگند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از این دیپلمات سودانی گزارش داد، عادی‌سازی که در حال حاضر رخ داده، ارتباطی به صلح ندارد، بلکه برای افزایش شانس انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه «اسرائیل» یک رژیم غیر عادی است، درباره موضع خود در قبال عادی‌سازی تأکید کرد، عواملی مانند همبستگی عربی، اسلامی و اصول عدالت، موضع «ما را در قبال عادی‌سازی مشخص می‌کند؛ [اصولی] که مانع از تشکیل یک حکومت نژادپرست می‌شود».

در همین ارتباط، منابع خبری اعلام کردند که مذاکره نمایندگان آمریکا و سودان امارات عربی متحده در خصوص عادی‌سازی روابط این کشور آفریقایی با واشنگتن و رژیم صهیونیستی، بدون نتیجه و حصول پیشرفت به پایان رسید.

وبگاه اکسیوس به نقل از منابعی که در جریان جزئیات مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و سودان در امارات متحده عربی قرار گرفته‌اند، گزارش کرد که همچنان در خصوص مقادیر کمک‌هایی که سودان از واشنگتن و ابوظبی به عنوان واسط این گفت‌وگوها درخواست کرده، اختلافاتی باقی مانده است.  

ژنرال «عبدالفتاح البرهان» رئیس هیأت مذاکره‌کننده سودانی گفت که گفت‌وگوها با طرف آمریکایی «مفید و سازنده» بوده است اما هیچ‌گونه برآوردی درباره نتیجه پیش روی این مذاکرات ارائه نداد.

پیش از این اوایل روز گذشته (چهارشنبه)، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که مقام های سودانی به این شبکه گفته‌اند که این کشور آفریقایی «بزودی» عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.

ایالات متحده در ماههای اخیر تلاش‌های خود برای ترغیب کشورهای عربی و سودان به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تشدید کرده است که در نهایت این تلاش‌ها، در ماه‌های اخیر امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی وارد توافق شدند.

تمام اقدامات پس از آن است که امارات متحده عربی به تاریخ بیست و سوم مرداد و کشور بحرین در تاریخ بیست و یکم شهریور اعلام کردند، با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسید‌ه‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول