اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

خبر خوش بانک قرض الحسنه مهر ایران برای دانشجویان پیام نور


مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف تحصیلات قرض الحسنه در قالب کالاکارت در محل این بانک با حضور روسای دوسازمان برگزار شد.

خبر خوش بانک قرض الحسنه مهر ایران برای دانشجویان پیام نور

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، در ابتدای این نشست مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با خیر مقدم به زمانی رییس دانشگاه پیام نور و اصحاب رسانه اظهار داشت: این دومین تفاهم نامه میان این بانک و دانشگاه پیام نور از سال گذشته میباشد. وی ادامه داد: از انجایی که هزینه‌های خانوار افزایش پیدا کرده است امکان پرداخت یکجای شهریه برای متقاضیان فراهم نیست. مدیرعامل بانک مهر ایران با بیان اینکه این بانک شروع به اهدای کالا کارت با نرخ کارمزد ۲ الی 4 درصد کرده است، افزود: نرخ بهره برای دیگر بانک‌هایی که این تسهیلات را ارائه می‌دهند 15 درصد است. اکبری گفت: برنامه ریزی کردیم طی سال جاری بین 2.5 الی 3 میلیون نفر را تحت پوشش تسهیلات خود قرار دهیم و در سال جاری حدود 500 هزار نفر از کالاکارت بهره مند شده اند. وی افزود: در عین افزایش تعداد گیرندگان تسهیلات، خوشبختانه میزان معوقات بانک همچنان ثابت مانده است. وی با اشاره به قراردادهای این بانک با صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه پیام نور طی سال گذشته افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا بعضی از دانشجویان نسبت به تهیه وسایل آموزشی مثل تبلت و کامپیوتر با سختی مواجه شدند که انشالله طی این تفاهم نامه، کالا کارتی هم برای دانشجویان و هم کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه در نظر گرفته شده است. مدیرعامل بانک مهر ایران ادامه داد: وام قرض الحسنه دیگری تا 20 میلیون تومان برای دانشجویان و برای کارکنان تا 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده که اقساط آن با بازپرداخت‌های 6، 9 و 12 ماهه پرداخت میشود. اکبری در پایان با بیان کم بودن مجوز اعطای تسهیلات قرض الحسنه تا 30 میلیون تومان از جانب بانک مرکزی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به نوع تسهیلات قرض الحسنه نرخ این وام ها به 50 الی 100 میلیون تومان افزایش پیدا کند تا شاهد استقبال مردم باشیم. زمانی رییس دانشگاه پیام نور نیز با گرامی داشت هفته دفاع مقدس افزود: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با 4 هزار عضور هیات علمی و 10 هزار کارمند و 400هزار دانشجو است. وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در نظر گرفتیم تا تسهیلاتی برای خانواده این دانشگاه‌ اعم از دانشجویان، کارمندان و اساتید ارائه شود. رئیس دانشگاه پیام نور گفت: درتفاهم نامه امسال دانشجویان همچنان میتوانند تسهیلات مربوط به شهریه این دانشگاه را استفاده کنند. زمانی ادامه داد: با شروع کرونا به سرعت اموزش‌‌ها را به سمت آموزش الکترونیک سوق دادیم و طی ترم جاری تمام دروس تئوری به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. وی ادامه داد: به همین منظور برای تهیه لوازم الکترونیکی دانشجویان تسهیلات برای خرید آن در قالب کالا کارت در نظر گرفته شده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول