اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

لزوم توجه به بافت فرسوده و حاشیه نشینی در طرح جهش تولید مسکن

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی طرح جهش تولید مسکن در کمیسیون متبوعش خبر داد و تصریح کرد که این طرح ایرادات بودجه‌ای دارد و البته باید به بافت فرسوده و حاشیه نشینی نیست در این طرح توجه شود.

لزوم توجه به بافت فرسوده و حاشیه نشینی در طرح جهش تولید مسکن

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره جلسه عصر امروز (یکشنبه ۶ مهرماه) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: دو فوریتی طرح جهش تولید مسکن با حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش های مجلس مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون تاکید داشتند که تامین مسکن ایرادات بودجه دارد و باید به شکلی این ایرادات برطرف شود.

وی افزود: باید جلسه مشترک بین کمیسیون برنامه بودجه و عمران مجلس درباره برخی از ایرادات طرح دو فوریتی به مسکن تشکیل شود تا آثار تورمی این طرح در جامعه برطرف شود. در این طرح ۲۵ درصد از تسهیلات کل بانکها را به حوزه مسکن اختصاص دادند که سهم بخش های دیگر را کاهش می‌دهد و کمیسیون برنامه و بودجه نیز باید فرابخشی به همه حوزه ها نگاه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: پیشنهاد بنده درباره طرح جدید تولید مسکن این بود که برای ارتقای این طرح باید نور بافت فرسوده شهر ها را در نظر بگیریم که البته بافت فرسوده نیز ۶۷ هزار و هکتار از زمین در کشور را به خود اختصاص داده و حدود ۱۲ میلیون نفر نیز در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

میرتاج الدینی بر توجه جدی به حاشیه نشینی در کشور به ویژه در طرح جهش تولید مسکن تاکید و بیان کرد: ۱۰ الی ۱۲ میلیون نفر نیز در حاشیه شهرها و در واحدهای مسکونی غیر استاندارد و گاهاً غیرقابل سکونت زندگی می‌کنند که باید مشکل مسکن این قشر از جامعه را نیز برطرف کنیم.

وی اصلاح ساختار بودجه را از دیگر دستورات جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان و تصریح کرد: کمیته اصلاح ساختار در این خصوص طرحی با ۱۲ بند و احکام لازم الرعایه برای تدوین بودجه سال آینده آماده کرده که بخشی از آن بررسی و ادامه آن به جلسه بعدی موکول شد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر این طرح در کمیسیون تصویب شود هم به صورت طرح یک فوریتی در صحن علنی مجلس قابل طرح است و همین اینکه می‌توان در قالب نامه‌ای رویکردها را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول