اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مطالعات اولیه پروژه میدان جمهوری انجام نشده است/شتاب زدگی شهرداری کرج بابت چیست؟

طرح مطالعاتی و توجیهی در رابطه با پروژه میدان جمهوری کرج انجام نشده است و با کوچکترین مشکل تأسیساتی و معارض پیمانکار می‌تواند کار را تعلیق کند و از شهرداری خسارت بگیرد.

مطالعات اولیه پروژه میدان جمهوری انجام نشده است/شتاب زدگی شهرداری کرج  بابت چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یک منبع آگاه در رابطه با پروژه اجرایی میدان جمهوری به خبرنگار فارس گفت: طرح مطالعاتی و توجیهی در رابطه با این پروژه انجام نشده است و با کوچکترین مشکل تأسیساتی و معارض پیمانکار می‌تواند کار را تعلیق کند و بابت همه مشکلات پیش آمده برای پروژه و مدت زمان تعلیق پروژه از شهرداری خسارت بگیرد.

این کارشناس مدیریت شهری اظهار داشت: ابهامات زیادی در رابطه با این پروژه وجود دارد از جمله اینکه آیا شیب طولی حداکثر 8 درصد توسط مشاور و طراحان پروژه پیش بینی شده است یا خیر؟ چون اگر بنا زیرگذر حداکثر 8 درصد شیب داشته باشد باید طول پروژه را بلندتر کنند تا وضعیت استاندارد ایجاد شود و با توجه به اینکه از مسیر پل شهید روحانی وارد زیرگذر خواهیم شد وضعیت نامطلوبی از نظر شهرسازی ایجاد می‌شود.

وی افزود: از چه بابت هنوز فاز صفر پروژه انجام نشده و مطالعات سونداژها کامل نیست پیمانکار تجهیز کارگاه کرده است و این عجله و شتاب زدگی برای چیست؟  آیا با کوچکترین مشکل تأسیساتی و داشتن معارض پیمانکار ادعای تعلیق نمی‌کند؟

این مقام مطلع افزود: کارشناسان محیط زیست معتقدند بخش زیادی از درختان میدان قابل انتقال نیستند و در این جا‌به‌جایی از بین خواهند رفت.

این کارشناس مدیریت شهری بیان داشت: چالش دیگری که در رابطه با این پروژه وجود دارد کلوکتور آب‌های سطحی است که از سمت شرق به غرب به میدان جمهوری می‌آید و پس آب‌های زیادی هم آنجا می‌آید و در بلوار ماهان تخلیه می شود که با فرا رسیدن فصل زمستان احتمالا مشکلاتی در ایام بارش‌ها داشته باشیم و چرا در مطالعات اولیه به این موارد پرداخته نشده است؟

وی افزود: احداث روگذر و زیرگذر در دنیا منسوخ شده است  و باید با نگاه کارشناسی نیازهای شهر را دنبال کرد. خیلی از کارشناس‌ها معتقدند که می‌توانستیم بعد از برداشتن میدان، یک چهارراه برای محل در نظر بگیریم و مدت زمان چراغ راهنمایی را بیشتر بکنیم. به نظر می‌رسد سر ریز این ترافیک در شرایط فعلی به سمت سه راهی دانشگاه می‌رود که قطعا آیندگان هم با این حساب باید آنجا پل بزنند.

انتهای پیام/ب  /ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول