اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کوتاهی دست دلالان از بازار میوه در شیراز

امضای تفاهم‌نامه هشت جانبه درخصوص نحوه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد با هدف کاهش حاشیه بازار عرضه و کوتاه شدن دست دلالان از بازار میوه مهم‌ترین اتفاق در یکصد و پنجاه و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

کوتاهی دست دلالان از بازار میوه در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر که عصر روز گذشته با محورهای مختلفی برگزار شد در کنار انعقاد این تفاهم‌نامه به بحث گردشگری و نیز روز آتش‌نشان پرداخته شد.

در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در جهت اجرایی کردن نامه هیأت وزیران در زمینه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد تفاهم‌نامه بین‌بخشی فی‌مابین شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری شیراز، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعاون روستایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس منعقد شد.

در این راستا رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: تفاهم‌نامه هشت‌جانبه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد در جهت ارتقای سطح دسترسی و سلامت شهروندان و کاهش حاشیه بازار عرضه مستقیم ۱۵ محصول کشاورزی از تولید تا عرضه منعقد شد.

علی ناصری گفت: طی دو هفته آینده شیوه‌نامه اجرایی تفاهم‌نامه مذکور با حضور ادارات مرتبط تهیه شده و به زودی شاهد راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم کشاورزی گواهی شده و استاندارد و حذف واسطه‌گری و دلالی در شیراز خواهیم بود. 

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار است که در کلان شهر شیراز شاهد چنین رویدادی با مشارکت هشت سازمان هستیم، گفت: امیدواریم این اقدام گروهی لبخند رضایت مردم شیراز را به همراه داشته باشد.

شهرداری شیراز مکلف به خرید آثار هنرمندان شد

در ادامه این جلسه همچنین طرح خرید محصولات صنایع دستی و آثار هنرهای تجسمی هنرمندان شیراز به منطور حمابت از هنرمندان به مبلغ پنج میلیارد ریال از محل بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری به تصویب رسید و شهرداری شیراز نسبت به خربد صنایع دستی هنرمندان مکلف شد.

همچنین طرح یک فوریتی توسعه بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی بررسی و ضمن اعلام وصول طرح یاد شده موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی کننده و نیز کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به عنوان کمیسیون فرعی رسیدگی کننده شورا بازگشت.

دیگر طرح یک فوریتی اعضای شورای شهر در خصوص همسان سازی شارژ کارت‌های رفاهی رانندگان استیجاری شاغل در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز با کلیه پرسنل رسمی و شرکتی بررسی و ضمن اعلام وصول طرح یاد شده موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

دیگر موضوع مورد بحث در جلسه عصر دیروز، بررسی لایحه شهرداری شیراز درباره اعطاء اذن انتفاع قسمتی از پلاک ثبتی ۹۱۲/۱۶۵۲ بخش چهار شیراز به مساحت سه هزار و ۷۱ مترمربع با کاربری خدماتی با حفظ مالکیت شهرداری به سازمان بهزیستی استان جهت ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی بود که برای بررسی بیشتر با تشکیل جلسه مشترک به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

تغییر در اجرای تراموا

انعقاد قرارداد اجرای پروژه تراموا طرح مطرح شده دیگری بود که با کسب اکثریت آرا به تصویب رسید. بر این اساس عبارت «اجرای پروژه تراموا به طول حدود ۹ کیلومتر در سه فاز که براساس آن فاز اول حد فاصل شاهزاده قاسم تا دروازه اصفهان، فاز دوم حد فاصل دروازه اصفهان تا آرامگاه سعدی و فاز سوم به تکمیل و تصویب مطالعات و تصویب در شورای اسلامی شهر تعریف شده به « اجرای پروژه تراموا بطول حدود ۹.۵ کیلومتر در فاز اول حدفاصل آرامگاه سعدی – کلبه سعدی – چهارراه ادبیات – میدان قائم، فاز دوم حدفاصل میدان قائم - خیابان هجرت- ارگ کریم خانی – حرم حضرت شاهچراغ (ع) - شاهزاده قاسم و فاز سوم حد فاصل شاهزاده قاسم - بلوار سیبویه و پایانه استقلال» تغییر پیدا کرد. 

گفتنی است در این ابتدای جلسه و پس از سخنرانی «سید علی نقی لقمانی» سرپرست معاونت گردشگری و زیارتی استانداری فارس به مناسبت روز جهانی گردشگری و ارائه گزارشی از «جواد بهادری» معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در خصوص اقدامات شهروند محور و انسان مدار این معاونت در طول یکسال گذشته، از جمعی از آتش‌نشانان فداکار شیراز تجلیل شد.

امروز دفاع مقدس بیش از همیشه نیازمند بازخوانی و تکریم است

همچنین، محمدتقی تذروی در نطق پیش از دستور خود هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و به روان پاک شهدا و امام شهدا درود می‌فرستیم و یادی می‌کنیم از جانبازان و ایثارگرانی که روزگاری همراه کاروان جهاد و شهادت و شهامت بودند و امروز نیز در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت مقام معظم رهبری ثابت قدم ایستاده‌اند.

وی افزود: امروز دفاع مقدس بیش از همیشه نیازمند بازخوانی و تکریم است و برگزاری مراسمات و یادواره‌ها و تجلیل و تکریم از این حماسه‌سازان و ثبت گفته‌ها و ناگفته‌ها خود مانعی در برابر تحریف‌ها است.

از ظرفیت‌های شیراز به درستی استفاده شود

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق خود بر استفاده متولیان گردشگری از ظرفیت شیراز تاکید کرد.

عبدالرزاق موسوی با اشاره به نام‌گذاری ششم مهرماه به‌نام گردشگری گفت: روز ششم مهرماه، روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است و شیراز به لحاظ  ظرفیت و پیشینه، از جمله شهرهای منحصر به فردی است که از جنبه های گوناگون، دارای ظرفیت‌های گسترده برای گردشگری است؛ هم از جهت ملی و هم بین‌المللی.

وی افزود: شیراز، شهری شناخته شده در جهان است. افتخارات شیراز به تنهایی کافی است که هر گردشگری را علاقه‌مند به دیدار از این شهر کند.

موسوی ادامه داد: همزیستی مسالمت‌آمیز مذاهب، اقوام و حتی ادیان در این شهر، گواه بر فهیم و شریف بودن مردم شیراز است. آثار مذهبی، فرهنگی، تاریخی، ادبی و هنری شهر شیراز، ظرفیت‌های متنوع در کنار محیط زیست و مناظر طبیعی شیراز، شرایط ویژه‌ای را برای این شهر فراهم نموده است. لذا انتظار می‌رود متولیان این حوزه در استان، از این ظرفیت برای دستیابی شیراز به جایگاه واقعی خودش استفاده کنند. 

وی با اشاره به روز ملی آتش‌نشان و تقدیر از آتش‌نشانان شهرمان، ادامه داد: دو روز مهم دیگر نیز پیش رو داریم که هر دو از اهمیت ویژه ای برخوردارند؛ هشتم مهرماه، روز جهانی ناشنوایان و روز دهم مهرماه، روز جهانی سالمندان که هر دو گروه، به نوعی نیازمند توجه ویژه جامعه، مسئولان و متولیان امر هستند.

شرایط جسمی و بعضاً روحی این دو گروه، حکم می کند که با وجود قوانین و مقررات، در اجرای آنها همت و تلاش خاصی صورت گیرد، از متولیان این امر، به ویژه اداره کل بهزیستی می خواهیم گزارشی از وضعیت این دو گروه تهیه و به شهر و شورا ارائه کنند، از همین رو، از نمایندگان این عزیزان به ویژه جامعه ناشنوایان در یکی از جلسات صحن علنی شورا دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول