اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وزارتخانه‌های خارجه، اقتصاد و نفت، باشگاه تحریمی‌ها را تاسیس کنند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است، دولت باید با اعتقاد به اهداف تأسیس باشگاه تحریمی‌ها، همگرایی بین‌المللی ایجاد کرده و شرایط را برای تسهیل تبادلات تجاری فراهم کند.

وزارتخانه‌های خارجه، اقتصاد و نفت، باشگاه تحریمی‌ها را تاسیس کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی با اشاره به اهمیت تشکیل باشگاه تحریمی‌ها، اظهار داشت: آمریکا به صورت غیرقانونی کشورهای دنیا را به دو بخش تحریم شده و تحریم نشده تبدیل کرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از این رو، کشورهایی که متأثر از سیاست‌های اقتصادی آمریکا هستند و تاکنون مبادلات خود را بر اساس دلار انجام می‌دادند اکنون این ارز را به عنوان تهدید می‌بینند و به دنبال جایگزینی برای آن هستند.

وی افزود: کشورهایی که به خاطر عدم تمکین از اراده نظام سلطه مورد تحریم آمریکا واقع شده‌اند، باید به سمت ساز و کار اقتصادی پیش بروند تا بر اساس آن واحد پولی جدیدی برای مبادلات تجاری خود قرار دهند و با این واسطه بتوانند تهدیدهای آمریکا را محدود کنند.

علیرضابیگی در ادامه با بیان اینکه کشورهایی همچون روسیه، چین، پاکستان، ترکیه و برخی کشورهای دیگر بر لبه تیغ تحریم قرار دارند، یادآور شد: این کشورها باید برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از تحریم، یک ارز مشترک انتخاب کنند که برای این کار لازم است با همگرایی بین‌المللی و باشگاه تحریمی‌ها ایجاد شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان وزارتخانه‌های امور خارجه، نفت و اقتصاد را متولی ایجاد این همگرایی بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید به تأسیس باشگاه تحریمی‌ها اعتقاد داشته باشد و با استفاده از ظرفیت کشورهای عضو پیمان شانگهای که در چارچوب باشگاه تحریمی قرار گرفته و یا در معرض تحریم هستند، این باشگاه را تأسیس کند.

انتهای پیام/60002/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول