اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: وزارت خارجه عراق درباره تحرکات اخیر آمریکا توضیح دهد

عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق با اشاره به اینکه واشنگتن در پی تشدید تنش در این کشور است، از وزارت خارجه خواست درباره جزئیات تحرکات اخیر آمریکا توضیح دهد.

نماینده عراقی: وزارت خارجه عراق درباره تحرکات اخیر آمریکا توضیح دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عامر الفایز»، عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق، امروز (دوشنبه - ۲۸ سپتامبر)، گفت که اخبار منتشر شده درباره خروج سفیر آمریکا از بغداد و سایر اخبار مربوط به بستن سفارت‌خانه با هدف تشدید تنش با عراق منتشر می‌شود و وزارت خارجه باید درباره جزئیات تحرکات اخیر آمریکا توضیح دهد.

وی در گفت‌وگو با «المعلومه» تصریح کرد: رساندن پیام وزارت خارجه آمریکا به رئیس‌جمهور و تحرکات اخیر سفارت آمریکا با هدف تشدید تنش با عراق صورت می‌گیرد.

این نماینده عراقی افزود که کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق قصد دارد تا کلیه تحرکات دیپلماتیک آمریکا را که هدفی جز تشدید تنش و تهدید به توسل به زور در عراق ندارد، بررسی کند. عراق هدف قرار دادن هیأت‌های دیپلماتیک را رد می‌کند و این چیزی است که علاوه بر وزارت خارجه عراق در نشست سران سه قوه این کشور بر آن تاکید شد.

اخیرا اخباری درباره فشارهای جدید واشنگتن بر بغداد برای مقابله با گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی و تهدید به بستن سفارت آمریکا در بغداد و هدف قراردادن نیروهای مقاومت منتشر شد.

ماجرا از این قرار بود که چند روز پیش برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در نشست با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق گفته که «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا اخیرا درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروانهای نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده و تهدید کرده که در صورت تداوم حملات، سفارت آمریکا بسته خواهد شد.

به گفته صالح، وزیر خارجه آمریکا همچنین به او گفت که شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و «عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیروهای ما دست دارند».

دیروز نیز اخبار ضد و نقیضی از خروج سفیر آمریکا از بغداد و انتقال او به اربیل منتشر شد که تکذیب شد و وی امروز با «قاسم الاعرجی» رئیس شورای امنیت ملی عراق دیدار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول