اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مأموریت مرکز آموزش ۰۵ کرمان در هشت سال دفاع مقدس

فرمانده مرکز آموزش 05 شهید علیرضا اشرف‌گنجویی کرمان گفت: این مرکز در همان ابتدای جنگ تحمیلی با تشکیل و سازماندهی یک گردان رزمی در فروردین 60 در پادگان دوکوهه مستقر شدند که از همان تاریخ تا پایان جنگ تحمیلی در عملیات آفندی و پدافندی مختلف شرکت کردند.

مأموریت مرکز آموزش ۰۵ کرمان در هشت سال دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منصور رحمانی اظهار داشت: در تاریخ ایران اسلامی از زمان پیروزی انقلاب، بزنگاه‌های زیادی وجود داشته است که توسط دشمنان قسم‌خورده انقلاب حادث شده است.

فرمانده مرکز آموزش 05 شهید علیرضا اشرف‌گنجویی کرمان ادامه داد: یکی از تاثیرگذارترین این حوادث، هشت سال دفاع مقدس است که امنیت امروز حاصل فداکاری‌ها، ایثار، جهاد، شهامت و ولایت‌مداری مردان مرد ایران زمین است که با رشادت و دلیرمردی و حراست از این سرزمین، وجبی از خاک میهن اسلامی در این هشت سال به دشمن باج ندادند.

وی تصریح کرد: در همین راستا مرکز آموزش ۰۵ شهید علیرضا اشرف‌گنجویی نیز همگام با خیل عظیم عاشقان کشور علاوه بر رسالت اصلی خود که آموزش بیش از 180 هزار نفر از جوانان این مرزو بوم در طول دفاع مقدس انجام داده در همان ابتدای جنگ تحمیلی نیز با تشکیل و سازماندهی یک گردان رزمی به نام ۸۰۸ در اسفند ماه سال ۱۳۵۹ حضور خود را در جبهه پررنگ کرد.

رحمانی عنوان کرد: حدود ۵ ماه  پس از شروع جنگ با استعداد ۶۷ نفر کارکنان پایور،۱۴ نفر افسر وظیفه و۷۰۰ نفر سرباز به فرماندهی سرهنگ عاقبتی با ساز و برگ نظامی در تاریخ 26 فروردین 60 به پادگان دوکوهه اعزام و مستقر شدند که از همان تاریخ تا پایان جنگ تحمیلی در عملیات آفندی و پدافندی مختلف شرکت کرده‌اند که در راستای ماموریت واگذاری تعداد ۵۷ نفر شهید و ۹۷ نفر جانباز و ۵ نفر آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

رحمانی با گرامیداشت یاد و خاطره دلیرمردان عرصه دفاع که با درس‌آموختن از آموزه‌های مکتب عاشورایی کاری کردند کارستان، افزود: امروز ثمره این دفاع مقدس که منتج به خودکفایی در همه زمینه‌های نظامی ( زمینی، هوایی، دریایی و پدافند) شده مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور ایران اسلامی با وجود ارتشی انقلابی و سپاهی ایثارگر و در صحنه، آماده دفاع در برابر هر‌گونه تهدید بوده و به آنها درسی خواهد داد که در دفاع مقدس به‌ ایادی سر سپرده آنها داده که امروز عبرتی برای زورگویان عالم باشد که هیچ موقع  چشم طمع به این کشور اسلامی نداشته و ما را تهدید نکنند.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول