اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

سیمکارت «شاد» منتفی شد اما اینترنت «شاد» رایگان است/ مدارس در هر صورت دایرند

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: اینترنت «شاد» رایگان است و اگر کسی با مشکلی مواجه شده است، اعلام کند.

سیمکارت «شاد» منتفی شد اما اینترنت «شاد» رایگان است/ مدارس در هر صورت دایرند

به گزارش خبرنگار آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مشترک اعضای پایگاه‌های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش ‌و پرورش، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به وضعیت قرمز کرونا در اکثر استان‌ها، برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس ندارید؟»، اظهار کرد: موظفیم که انواع آموزش را پیش‌بینی کنیم و در اختیار قرار دهیم و این کار را انجام دادیم اما مرجع صلاحیت‌دار برای اینکه حضور افراد در مدرسه ضرر دارد و باید و نباید مدارس تعطیل شود، ستاد ملی کروناست و در مصوبه این هفته هم هر منطقه‌ای که مشکلاتشان حاد می‌شود به پیشنهاد وزارت بهداشت و وزارت کشور، ستاد ملی کرونا، اختیاراتی تفویض کرد.

وی ادامه داد: اعلام کردیم که حضور دانش‌آموزان اختیاری است و آنهایی که حضور پیدا می‌کنند، رعایت پروتکل‌ها می‌شود؛ خطری که آنها را در مدرسه تهدید می‌کند، بیشتر از خطری نیست که جاهای دیگر که هستند، آنها را تهدید می‌کند و ما نهایت مراقبت را داریم و ان‌شاءالله مشکلی نباشد.

* گزارش مبنی بر بازگشایی مدارس و ایجاد مخاطره برای دانش‌آموزان دریافت نکردیم

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه تاکنون گزارش متفاوتی دریافت نکردیم مبنی بر اینکه بازگشایی مدارس با این شکلی که ما بازگشایی کردیم و منعطف است برای دانش‌آموزان مخاطره‌ای داشته است، گفت: هم ما مراقبت می‌کنیم هم خانواده‌ها مراقبت کنند و مدارس هم مراقبت می‌کنند که کار خوب پیش رود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا اگر ستاد ملی کرونا تعطیل اعلام کند، مدارس تعطیل است؟»، افزود: دانش‌آموزان حدود 20 درصد و در برخی مدارس بیشتر به شکل حضوری آموزش می‌بینند و مابقی غیرحضوری آموزش می‌بینند؛ اگر ستاد ملی کرونا تشخیص دهد که حضور دانش‌آموزان حتی حضور محدود آنها لازم نیست و خطرناک است، اعلام می‌کند و آنها هم حضور پیدا نمی‌کنند.

* مدارس در هر صورت باز است

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس در هر صورت باز است زیرا حلقه اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان است و باید جریان آموزش را پیگیری و کنترل کنند و اطمینان پیدا کنند که کار تحصیل دانش‌آموزان به خوبی انجام می‌شود و به مشکلی برنخوردند و اگر مشکلی دارند، حل و فصل کنند بنابراین مدارس قطعا باز و فعال هستند اما درباره حضور دانش‌آموزان در هرجایی که ستاد ملی کرونا تشخیص مشکل دهد، اعلام می‌کند و رعایت می‌شود.

* اینترنت «شاد» رایگان است/ دلیل مشکل سرعت شاد

حاجی‌میرزایی درباره وضعیت اینترنت «شاد» گفت: اینترنت «شاد» رایگان است و اگر کسی با مشکلی مواجه شده است، بگوید؛ چون بنده با وزیر ارتباطات صحبت کردم و از چند روز قبل این کار انجام شده است و در حال حاضر همه خدمات ارائه شده روی بستر «شاد»، رایگان است.    

وی درباره گلایه‌ها از سرعت اینترنت «شاد»، اظهار کرد: سرعت پایین نیست؛ مشکلاتی که در شاد هست به این دلیل بوده که 197 هزار معلم مدارس، معلم ثابت نیستند و از آموزشیاران، حق‌التدریس‌ها و افراد مختلف هستند و شکل‌گیری کلاس‌های آنها یکی، دو هفته طول می‌کشد که بخشی مربوط به این موضوع می‌شود و برخی هم مربوط به تقویت زیرساخت‌های فنی می‌شود که همراه اول متعهد است که انجام دهد و بخشی هم که مربوط به مشکلات فنی بود، ظرفیتش 3 برابر می‌شود و به سرعت به اشکالاتی که منعکس می‌کنند، رسیدگی خواهد شد. 

* مشکلات شاد تا 2 هفته آینده حل و فصل می‌شود

وزیر آموزش و پرورش افزود: به هرحال یک نرم‌افزار بومی داریم که می‌خواهد حدود 550 هزار کلاس درس را مدیریت کند و ممکن است در برخی ساعت‌ها با مشکل مواجه شود که فکر می‌کنم با مدارا به تدریج این مسائل حل می‌شود؛ کما اینکه به همین صورت است که هر روز از مسائل و مشکلات کم می‌شود و حتما ظرف یکی، دو هفته آینده مشکلات حل و فصل می‌شود.

وی درباره سیمکارت «شاد» از منتفی شدن این سیمکارت خبر داد و گفت: قرار نبود که ما انجام دهیم بلکه برخی اپراتورها مدعی بودند که می‌توانند سیمکارت «شاد» را ارائه دهند اما بعد گفتند وزارت ارتباطات با محدودیت شماره مواجه است و نمی‌توانند انجام دهند اما برای ارائه سیستم‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شده است که در قالب بسته‌هایی بتوانند از اینترنت ایمن استفاده کنند. 

* امتناع از برگزاری کلاس حضوری تخلف است

حاجی‌میرزایی درباره امتناع برخی مدارس از کلاس‌های حضوری و اینکه برخی می‌گویند که اگر کلاس حضوری باشد دیگر مجازی درس نمی‌دهیم، بیان کرد: قطعا این موارد تخلف است و باید منعکس کنند و حتما رسیدگی می‌شود؛ مسؤولان مناطق مسؤول رسیدگی به اینگونه امور هستند؛ ما از خود والدین خواستیم خودشان نظارت کنند؛ خودمان هم گروه‌هایی را مأمور کردیم که به صورت سرزده از مدارس مختلف بازدید کنند تا مطمئن شوند که کار به نحو درست و صحیحی در حال انجام است.  

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا معلمان حق‌التدریس‌ و آموزشیاران نهضت که امسال ساماندهی نشدند، از سال بعد نمی‌توانند سر کلاس بروند؟»، گفت: قرارداد همه کسانی که قبلا با ما مشغول بودند را تمدید کردیم؛ بنا بود کسانی که در آزمون مردود می‌شوند، قطع همکاری شود که با تصمیم هیأت وزیران اجازه داد که اینها بتوانند کماکان به ارائه خدمات بپردازند. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است، ادامه داد: طبق قانون ورود نیرو به آموزش ‌و پرورش باید از طریق دو دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان باشد و برای جذب همه حق‌التدریسی‌ها هم تابع قانون هستیم. افرادی که قبل از سال ۹۱ با ما همکاری مستمر داشتند طبق شرایطی در آموزش ‌و پرورش استخدام می‌شوند ولی در قبال مابقی افراد تعهدی نداریم و استمرار همکاری به‌صورت حق‌التدریس ادامه خواهد داشت.

* امام به ما یاد داد که روی پای خود بایستیم و از استقلال و شرف و عزت خود دفاع کنیم

 حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک اعضای پایگاه‌های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش‌وپرورش که به نام یادیاران و در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این هفته نقطه عطفی در تاریخ زندگی ما است زیرا هفته تجدیدعهد با امام(ره) و رهبری است. هفته دفاع مقدس هفته تجدید پیمان با خون شهیدان و ثمره تلاش‌های ایثارگران برای استمرار این راه مقدس است‌.

وی با بیان اینکه در دنیا جنگ‌ها با انگیزه‌های متفاوتی از اختلاف بین دو کشور یا طبیعت هوای نفسانی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: همه آنچه اساس شکل‌گیری این جنگ بود این بود که انقلاب نباشد، آرمان‌هایی که در دنیای امروز حرف متفاوتی می‌زند و نگاه‌های متفاوت دارد و قدرتمندان دنیا نمی‌پسندند که عده‌ای روی پای خود بایستند و از آرمان‌هایشان دفاع کنند، این نگاه قابل‌تحمل نبود.

وزیر آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه وجه اصلی این دفاع مقدس، دفاع از آرمان‌های انقلاب بود، ادامه داد: دشمنان انقلاب وقتی به آرامش می‌رسیدند که ما دست از آرمان‌هایمان برداریم و علت اینکه جنگ 8 ساله تبدیل به یک حماسه بزرگ و یک گنج غنی شد که می‌تواند تاریخ و جامعه، نسل و آینده ما را تغذیه و احیا کند و استمرار ببخشد همان آرمان‌هایی بود که بر سر آن با امام (ره) پیمان بسته بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امام به ما یاد داد که روی پای خود بایستیم و از استقلال و شرف و عزت خود دفاع کنیم. در چنین شرایطی دفاع مقدس شکل گرفت چنانکه در عاشورا حماسه‌ای خلق می‌شود که ۱۴۰۰ سال به انسان‌ها جان می‌دهد توان و حیات می‌بخشد و شور و شعور به انسان‌ها می‌دهد دفاع ما نیز جنسش عاشورایی بود.

الهام بخشی عاشورا به دلیل پیام عاشورا است و الهام بخشی دفاع مقدس نیز به دلیل پیام مقدس آن است

وی ادامه داد: در تمام دنیا حوادث تلخ و با خشونت وسیعی اتفاق می‌افتد، حتی خشن‌تر از رویداد عاشورا در دنیا اتفاق افتاده و می‌افتد، اما چرا عاشورا تجلی پیدا می‌کند و در قلوب همه شعله می‌شود. علتش نوع مواجهه اصحاب عاشورا با یک رویداد است و پیامی که آن‌ها حاملش بودند به این حادثه عظمت داده است، چرا سایر حوادث در اذهان نمانده است و الهام‌بخش نیست. الهام بخشی عاشورا به دلیل پیام عاشورا است و الهام بخشی دفاع مقدس نیز به دلیل پیام مقدس آن است و آن آرمان‌هایی که دفاع مقدس پیرامون آن شکل‌گرفته است؛ بنابراین تا زمانی که آرمان‌ها زنده باشد این جامعه زنده و بالنده است.

تا زمانی آرمان‌های انقلاب زنده باشد این جامعه زنده و بالنده است

حاجی میرزایی گفت: امروز هم در یک جنگ تمام‌عیار با یک دشمن قدار هستیم، در آن زمان با گلوله جان جوانان را هدف قرار می‌داد و امروز حیات و معیشت و اقتصاد مردم را نشانه گرفته‌اند لذا در برابر بزرگ‌ترین تهاجم تاریخ قرار گرفته‌ایم، تهاجمی که هزینه باورها، اعتقادات و آرمان‌های ماست. ما همچنان با امام(ره) و رهبری پیمان بسته‌ایم و سر عهدمان ایستاده‌ایم اما همواره تیر آنها به سنگ خورده و اراده خداوند با ما بوده است و از هر راهی رفتند ناکام ماندند. این اراده خداوند است اگر ملتی بپا خیزد و درس ایثار و فداکاری را بیاموزد و دست‌آموز واقعی عاشورا باشد هیچ قدرتی بر او چیره نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر همه قدرت‌ها جمع شوند شاید زحمت ایجاد کنند اما نمی‌توانند ما را از مسیر خود دور کنند. معتقدم آرمان‌ها و مضامینی که در دفاع مقدس شکل گرفت آن‌قدر ظرفیت کاویدن دارد که می‌تواند به‌عنوان رویدادی که همه زندگی ما را در بربگیرد الهام‌بخش آینده ما نیز شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: هرچند جنگ از شهریور ۵۹ آغاز و تا در سال ۶۷ تمام شد اما همچنان الهام‌بخش است و امروز آثارش را در جای‌جای ایران و منطقه مشاهده می‌کنیم که چقدر الهام‌بخش و امنیت بخش بوده است و توطئه‌های گوناگون دشمنان را نقش بر آب کرده است.

وی بسیج را یکی از دستاورد بزرگ دفاع مقدس خواند و اظهار کرد: بسیج یک شجره طیبه است؛ یعنی حضور همه مردم در پای آرمان‌های انقلاب، لذا هر جا که مردم با تمام وجود حاضر شدند موفق شدیم. بسیجیان الهام‌بخش هستند بسیجیان تضمین‌کننده اهداف آرمان‌های انقلاب هستند و در عرصه دفاع مقدس، سازندگی، سلامت و دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) میدان‌داری کردند.

آموزش‌وپرورش انسان‌ها را برای یک زندگی شرافتمند و مقاومت هوشمندانه آماده می‌کند

حاجی‌میرزایی افزود: اعتقاد دارم همه آنچه انقلاب می‌خواهد در آموزش ‌و پرورش است لذا آنچه خارج از آموزش ‌و پرورش انجام می‌شود هیچ‌کدام به اهمیت، شرافت و تأثیرگذاری در مقایسه با آموزش‌وپرورش نیست، بنابراین آموزش‌  و پرورش انسان‌ها را برای یک زندگی شرافتمند و مقاومت هوشمندانه آماده می‌کند و جریان انقلاب را استمرار می‌بخشد و ارزش‌های انقلاب را سینه‌به‌سینه منتقل می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش‌ و پرورش انسان‌ها را در دوره طلایی زندگی‌شان در اختیارداریم؛ دوره شکل‌گیری شخصیت و یافتن هویت انسان‌ها، دوره‌ای که پایداری و استمرار دارد و همه آرمان‌ها باید در آموزش‌وپرورش جستجو شود.

حاجی میرزایی گفت: ترکیب بسیج فرهنگیان ترکیب جذابی است، در مهم‌ترین رسالت خودمان یعنی آینده سازی، تمدن سازی و احیای فرهنگ توحیدی و استمرار انقلاب اسلامی بیشترین بار امید و آرزوهایمان را در سبد آموزش‌ و پرورش گذاشتیم بنابراین همه‌کسانی که در آموزش‌ و پرورش تلاش می‌کنند در حقیقت پاسداران اساسی آرمان شهدا در اینجا تربیت می‌شوند. بنابراین اگر کوتاهی کنیم دیگر قابل جبران نخواهد بود.

وی گفت: از خداوند می‌خواهم توفیق فهم بار سنگین مسؤولیتی که بر دوش داریم را بفهمیم و امانت را به شایستگی به مقصود برسانیم و دین خود به انقلاب، شهدا، جانبازان و ایثارگران این است که رسالت خود را به‌درستی انجام دهیم.

به گزارش فارس، در این گردهمایی که بسیجیان پایگاه‌های ۲۲گانه حوزه ستادی آموزش‌وپرورش حضور داشتند برنامه‌های متنوعی ازجمله سرودخوانی دانش آموزان اجرا شد و وزیر آموزش‌وپرورش نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول