اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توزیع 17 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در زنجان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان سهمیه واکسن‌ آنفلوانزای استان در مرحله نخست را 17 هزار دوز اعلام کرد و گفت: این تعداد واکسن بر حسب اولویت‌های مشخص شده در بین افراد پرخطر توزیع می‌شود.

توزیع 17 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در زنجان

جواد تاج‌کی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از ابلاغ دستورالعمل عرضه و تزریق واکسن آنفلوآنزا خبر داد و اظهار کرد: نحوه عرضه این واکسن به صورت کشوری تعیین شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مرحله نخست عرضه و تزریق واکسن آنفلوآنزا توسط این دانشگاه انجام می‌شود، افزود: در این مرحله واکسن برای گروه‌های پرخطر شامل کارکنان مراکز درمانی در دو بخش درمانی و همچنین کارمندی، زنان باردار، افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند، پیوندی‌ها، دیالیزی‌ها و تالاسمی‌ها ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: عرضه واکسن آنفلوانزا در مرحله نخست طبق دستورالعمل خاص توسط معاونت بهداشت و به صورت رایگان عرضه می‌شود.

تاج‌کی با تاکید بر ویروسی بودن آنفلوآنزا افزود: برای پیشگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزا رعایت بهداشت فردی اصلی مهم است و با توجه به افزایش سطح رعایت بهداشت توسط مردم، پیش‌بینی می‌شود شیوع  آنفلوآنزا نسبت به سال‌های گذشته کاهش ‌یابد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها را منوط به تخصیص آن در مرحله دوم برای استان دانست و ادامه داد: هنوز سهمیه‌ای برای استان مشخص نشده و در صورت تخصیص سهمیه، توزیع در مرحله دوم هم با رعایت اولویت‌های افراد پرخطر خواهد بود.

وی تعداد واکسن‌های آنفلوانزای تخصیص داده شده برای استان زنجان در مرحله نخست را 17 هزار دوز اعلام کرد و گفت: این تعداد واکسن بر حسب اولویت‌های مشخص شده در بین افراد پرخطر توزیع می‌شود.

تاج‌کی با اذعان به بروز برخی کمبودها در بازار دارو تصریح کرد: بروز این کمبودها در برخی از برندها مشهود است، ولی معمولا دارو در بازار وجود دارد و تلاش می‌شود کمبودها هم جبران شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد کمبود انسولین قلمی گفت: توزیع انسولین به صورت مداوم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی اغلب علاقه‌مند به تامین داروی مورد نیاز خود به صورت طولانی مدت، مثلا 6 ماهه هستند، گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلات، چنین امکانی وجود ندارد و انسولین بیماران به صورت یک ماهه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

تاج‌کی داروخانه‌های رجایی، 5 شهریور، هلال احمر، داروخانه‌های شبانه‌روزی و شهید بهشتی را داروخانه‌هایی اعلام کرد که انسولین در بین بیماران توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول