اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عملیات اجرایی پارک فرامنطقه‎ای «ولایت»

عملیات اجرایی پارک فرامنطقه‌ای «ولایت» در همدان به همت شهرداری منطقه یک به مساحت ۱۰۲ هکتار در محدوده حیدره آغاز شد.

عملیات اجرایی پارک فرامنطقه‎ای «ولایت»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، عملیات اجرایی پارک فرامنطقه‌ای «ولایت» با حضور نماینده مردم همدان در مجلس، فرماندار، رئیس و اعضای شورای شهر و مدیر منطقه یک شهرداری آغاز شد.

این پارک به مساحت ۱۰۲ هکتار در محدوده حیدره واقع شده که یکی از نیازهای اصلی شهر همدان برای توسعه گردشگری به شمار می‌رود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کارهای زیرساختی در شهر ساخت پارک‌هایی است که توسط شورا و شهرداری در حال پیگیری است گفت: سایت پارک ولایت یکی از سایت‌های مهم در زمینه ورود گردشگران و گردشگری است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه مسیر پارک ولایت تا میدان مدرس نیاز به یک تعریف کارشناسی دارد گفت: این مسیر باید تعیین تکلیف شده و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این پارک و مسیر دسترسی آن صدها پروژه اقتصادی و اشتغالزایی می‌تواند انجام شود و چهره گردشگری شهر را تغییر دهد.

تأثیر احداث پارک «ولایت» در جذب گردشگر

فرماندار همدان نیز گفت: احداث پارک ولایت با چنین مقیاسی دارای کارکردی بزرگ برای گذراندن اوقات فراغت و جذب گردشگر در همدان دارد ضمن اینکه تاثیری مستقیم در کیفیت زندگی شهروندان خواهد داشت.

حسین افشاری ادامه داد: با تصمیماتی که گرفته شد امیدواریم عملیات اجرایی این پارک هر چه سریعتر به پایان رسیده و آماده استفاده شهروندان شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک در حال اجرای پروژه ساماندهی مسیرهای دسترسی این پارک است گفت: با همکاری اداره منابع طبیعی به زودی سرمایه‌گذار این پروژه بزرگ به کار گرفته خواهد شد.

سید مسعود عسگریان با اشاره به اینکه ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌تواند در پروژه‌های بزرگ بسیار موثر باشد ادامه داد: برنامه‌ای پیشنهاد شد تا به صورت هفتگی و ماهیانه موضوعات پارک ولایت پیگیری شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت اجرایی آن تا پایان سال باشیم.

دهبانی‌صابر: تحویل بخشی از پارک تا انتهای سال

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز تاثیر مثبتی بر محیط زیست و سلامت جسمی و روانی شهروندان دارد گفت: فضای سبز شهری باید متناسب با شرایط هر منطقه مورد توجه قرار گیرد.

مسعود دهبانی‌صابر ادامه داد: در همین رابطه با به کارگیری کارشناسان متخصص و زبده تمام معیارها، استانداردها و ضوابط شهری در سطح شهرداری منطقه یک شناسایی و احصاء شده و پروژه احداث پارک ولایت به عنوان یک پارک فرامنطقه‌ای باعث جهش بزرگی در سرانه فضای سبز شهری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه پارک ولایت با ۹۰ میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شده و هم اکنون نیز پیمانکار آن جذب شده و عملیات عمرانی را آغاز می‌کند عنوان کرد: بخشی از این عملیات عمرانی این پارک تا انتهای سال به اتمام می‌رسد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه  فاز اول اجرای این پروژه احداث مسیرهای دسترسی پارک و دیوارهای حائل است افزود: با توجه به اینکه این پارک کوهستانی است تصمیم گرفته شد با کمترین دخالت در طبیعت و صدمه به محیط زیست عملیات اجرایی آن دنبال شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول