اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی به صورت آنلاین و حضوری در قروه برگزار می‌شود

برگزاری سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه

شهلا مژده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: در دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی که سال گذشته بود 300 اثر از 101 شاعر به دبیرخانه ارسال شد که 281 اثر پذیرفته شد و این میزان در سیزدهمین کنگره سال‌جاری به 323 اثر از 110 شاعر افزایش یافته است.

وی در ادامه، هدف از برگزاری این کنگره را شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا عنوان کرد که در این زمینه شاهد استقبال شاعرانی از سراسر کشور بودیم.

دبیر سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشوراییدر قروه اذعان داشت: این کنگره فردا به دو صورت صورت آنلاین و حضوری در قروه برگزار می‌شود.

مژده در ادامه افزود: سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در بخش اصلی شعر عاشورایی و بخش ویژه شامل شهدای کردستان و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است که این بخش به زبان کردی، ترکی و فارسی آثار ادیبان و شعرا را پذیرش کرده است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول