اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کمک 80 میلیاردی سازمان شهرداری‌ها به آتش‌نشانی‌های مازندران

معاون عمرانی استاندار مازندران از کمک 80 میلیاردی سازمان شهرداری‌ها به آتش‌نشانی‌های مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: این کمک‌ها در سال جاری همچون سنوات گذشته استمرار دارد.

کمک 80 میلیاردی سازمان شهرداری‌ها به آتش‌نشانی‌های مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بهشهر، مهدی رازجویان عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی و تجلیل از آتش‌نشانان بهشهری در سالن بصیرت ارشاد بهشهر اظهار کرد: ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی در جامعه در گرو فرهنگ‌سازی مناسب است و آتش‌نشانان در راستای فعالیت‌های مهم خود در این راستا تلاش وافر دارند.

وی با قدردانی از تلاش همه آتش‌نشانان در دوران مختلف خدمت افزود: شهامت، شجاعت و از خودگذشتگی و عشق به خدمت در بین آتش‌نشانان از آنان به عنوان یک اسطوره ساخته است که همیشه جاودانه هستند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به تلاش آتش‌نشانان در عرصه‌های مختلف خدمت خاطر نشان کرد: در بیماری کرونا شاهد بودیم که آتش‌نشانان هم‌پا و همگام با اقشار مختلف پای کار آمدند و خدمتگزاری کردند تا همه با هم در مقابله با ویروس کرونا اثرگذار باشیم.

وی گفت: اقدامات خوبی در سال های اخیر در حوزه آتش‌نشانی‌ها و شهرداری اتفاق افتاده که باید استمرار داشته باشد؛ اما همچنان برخی از کمبودها و نارسایی‌ها وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش کرد.

رازجویان با اشاره به فعالیت یک‌هزار 300 آتش‌نشان در سطح شهرداری‌های استان مازندران خاطر نشان کرد: استان مازندران از بین 61 شهرداری، دارای 89 ایستگاه آتش‌نشانی، 91 دستگاه خودرو آتش‌نشانی سنگین، 76 خودرو نیمه سنگین، 30 خودرو سبک و 24 موتورسیکلت است و همچنان افزایش امکانات و تجهیزات نیاز مهم آتش‌نشانی‌های ما در مازندران است.

وی با تأکید بر رفع موانع و مشکلات، بر تقویت آموزش در حوزه آتش‌نشانی  و آمادگی جسمانی تأکید و اظهار کرد: در برخی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی، امکانات و تجهیزات کافی نیست و باید تزریق مناسب انجام شود تا آتش‌نشانان عزیز ما در مسیر خدمت‌رسانی به موقع وارد عمل شوند.

معاون استاندار مازندران همچنین افزود: آتش‌نشانی و خدمات شهری مهمترین مقوله در سطح شهرداری‌ها هستند که باید توجه ویژه به این مقوله اعمال شود چرا که خدمات شهری نماد شهرداری هستند.

رازجویان گفت: میانگین حضور نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حادثه باید سه دقیقه باشد و باید تلاش شود تا به این استاندارد برسیم و با آموزش نیروی انسانی، آمادگی جسمانی و بروز رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات در این بخش تلاش شود.

انتهای پیام/86002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول