اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: از هر فرصتی هر چند کوچک، برای تحقق آشتی بهره می‌گیریم

عضو دفتر سیاسی حماس ضمن اشاره به توافق بر برخی نکات در نشست استانبول، اعلام کرد، گفت‌وگوی فتح و حماس زمینه‌ای بسیار مهم برای گفت‌وگوی فراگیر ملی و نه جایگزین آن است.

حماس: از هر فرصتی هر چند کوچک، برای تحقق آشتی بهره می‌گیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، دیدار میان این جنبش و فتح در تکمیل دیدارهای حماس با تمام گروه‌های فلسطینی است و گفت‌وگو میان فتح و حماس، یک زمینه بسیار مهم برای گفت‌وگوی فراگیر ملی و نه جایگزین آن است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، بدران ادامه داد، نزدیکی میان فتح و حماس از سه ماه پیش و در سایه برخی تلاش‌ها برای نابودی مسأله فلسطین آغاز شده است و حماس می‌خواهد این گفت‌وگو فشرده باشد.

وی تصریح کرد، این دیدار دو جانبه به میزبانی ترکیه و تحت نظارت آن انجام شد و این بدان معناست که گفت‌وگوی اخیر در ترکیه، فلسطینی-فلسطینی بوده است.

بدران تأکید کرد، رژیم اشغالگر تنها طرفی است که از اختلاف و دو دستگی رنج می‌برد و حماس از هر فرصتی برای آشتی هر چند کوچک باشد، استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: بر برخی نکات در نشست استانبول توافق شد و شروع به ارائه آن به گروه‌ها در داخل و خارج کرده‌ایم و در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی، توافق ملی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

بدران ضمن اعلام اینکه مصر، قطر و روسیه در جریان مذاکرات فتح و حماس قرار گرفته، افزود، سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای اعزام ناظر بر انتخابات فلسطین اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در پایان گفت، طرف‌های بسیاری هستند که تمایل ندارند این توافق شکل بگیرد و رژیم صهیونیستی در اول صف قرار دارد، آنها فشارهای زیادی را بر تشکیلات خودگردان برای شکست این توافق وارد می‌کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول